وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت چند درصد است؟

کدخبر: 2369581

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با تاکید بر اینکه وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت ۳۰ درصد است، گفت: کمیسیون تلفیق به دنبال اصلاح بودجه است.

سید محمد پاکمهر امروز در جمع مدیران امور زندان‌های خراسان شمالی اظهار کرد: مقابله با کرونا فرایندی طولانی مدت است لذا نمی‌توان کارها را تا زمانی که خطر رفع شد تعطیل کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ به اهمیت این کمیسیون در مجلس اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه در سال آخر دولت قرار داریم، بودجه مقداری بوی سیاسی می‌دهد.

وی به عدم حضور رئیس جمهور در مجلس برای تحویل بودجه اشاره کرد و افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نبوده زیرا بر مبنای وابستگی به فروش نفت بود در حالی که باید بودجه کشور از نفت رها شود تا تحریم‌های نفتی اثر خود را از دست بدهند.

پاکمهر با تاکید بر اینکه وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت ۳۰ درصد است، گفت: با این شرایط باید نفت فروش رود تا در پرداخت حقوق و سایر هزینه‌ها مشکلی ایجاد نشود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: به این ترتیب بودجه سال آینده برخلاف سال‌های قبل یکباره با جهش فوق العاده وابستگی به نفت مواجه شد که نشان می‌داد هدف برقراری مذاکره بود.

وی افزود: اگر مجلس بودجه را اصلاح نمی‌کرد وابستگی به نفت رشد می‌کرد لذا کمیسیون تلفیق به دنبال اصلاح بودجه است.

پاکمهر در ادامه به برجام اشاره داشت و گفت: ایران در برجام به تعهدات خود عمل کرد اما اروپا و آمریکا این کار را انجام ندادند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه برجام بنا بود تحریم‌ها را بردارد، تصریح کرد: برای خرید دارو نمی‌توانیم مراوده مالی انجام دهیم و اروپایی‌ها فقط می‌گویند که ما موافقیم اما بانک‌ها توسط آمریکا تحت فشار هستند لذا مراوده مالی از طریق برجام یک دروغ و فریب است.

وی در انتها با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را برای مقابله با تورم و گرانی انجام خواهند داد، گفت: وضعیت کنونی بازار سرمایه دستاورد دولت است.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: