تلفات کرونا در انگلیس شش رقمی شد

کدخبر: 2369831

میزات تلفات کرونا در انگلیس که مهد ویروس جهش یافته کرونا است، به بیش از 100 هزار نفر رسید.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، تعداد تلفات ویروس کرونا در انگلیس به بیش از 100 هزار نفر رسید تا این کشور اروپایی نیز به جمع 4 کشور آمریکا، هند، برزیل و مکزیک در میزان تلفات کرونای بیش از 100 هزار نفر بپیوندد.

آمار شیوع ویروس کرونا در انگلیس نیز به شدت در حال افزایش بوده و بر اساس تازه‌ترین آمار، بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس جمعه گذشته اعلام کرد برخی شواهد اولیه نشان می‌دهند گونه کرونای کشف‌شده در انگلیس ممکن است مرگبارتر از گونه اولیه این ویروس باشد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «امروز مطلع شدیم که گونه جدید کرونا علاوه بر آنکه سریع‌تر منتشر می‌شود... اکنون ظاهراً شواهدی موجود است که این گونه جدید-یعنی گونه‌ای که اولین بار در لندن و جنوب شرق [انگلستان] کشف شد- ممکن است با درجات بالاتر مرگ و میر مرتبط باشد.»

وزیر بهداشت انگلیس نخستین بار روز ۲۴ آذرماه از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با  قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داده بود. گفته می‌شود یکی از دلایل افزایش شدید مرگ و میر در انگلیس بر اثر کرونا شیوع این ویروس جدید بوده است.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: