میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد کشور می شود

کدخبر: 2370110

رئیس‌جمهور با بیان اینکه میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد کشور خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم واکسن داخلی نیز از تابستان وارد بازار شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در چهل و پنجمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، گفت: در طول دولت تدبیر و امید فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری انجام شده است، گردشگری نقش بسیار مهمی برای رونق اشتغال و اقتصاد کشور دارد که نشاط و روحیه مردم را نیز افزایش می‌دهد و موجب آشنایی مردم با تاریخ و فرهنگ و گذشته کشور خواهد شد.

روحانی ادامه داد: صنایع دستی نیز می‌تواند مانند صنعت گردشگری برای کشور ارزآوری داشته باشد، در این دولت کارهای بسیار خوبی در وزارت گردشگری انجام شده که قابل تقدیر است و دولت در ماه‌های پیش رو نیز تمام توان خود را برای حوزه گردشگری بکار می‌گیرد.

وی گفت: بوشهر مرکز گاز و تمدنی کشور است که مردم بسیار خوبی دارد و امروز خوشحالیم که در ایام دهه مبارک فجر این طرح‌ها در این استان افتتاح می‌شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر و زن و تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: افتتاح‌های امروز ظاهراً با شرایط کرونایی سازگار نیست اما این طرح‌ها برای سال آینده و با مهار کرونا بسیار مهم و اثر بخش خواهند بود.

روحانی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در بخش آموزش و پرورش گفت: بخش آموزش و پرورش بخش بسیار مهمی است و یک جمعیت ۱۴ میلیونی در آن مشغول تحصیل هستند. البته امسال سال بسیار سختی بر دانش‌آموزان ما گذشت و فضای مدارس معمولاً تعطیل یا محدود بود و آنطور که باید شرایط برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه فراهم نشد؛ البته از طرق دیگر مانند سامانه شاد امر تحصیل ادامه یافت و دانش آموزان از تحصیل محروم نبودند.

وی افزود: امسال دانش‌آموزان به خوبی نتوانستند از فضای ورزشی استفاده کنند اما امیدواریم در آینده شرایط برای آموزش و ورزش و همچنین گردشگری مناسب‌تر شود، البته به محض اینکه واکسیناسیون در ایران آغاز شود حتماً شرایط بهتری خواهیم داشت. امیدواریم در همین بهمن‌ماه واکسیناسیون مردم را آغاز کنیم که افراد پر ریسک و پرخطر در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

وی با بیان اینکه میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد کشور خواهد شد، اظهار داشت: از تابستان واکسن داخلی نیز امیدواریم وارد بازار شود که اینها می‌تواند شرایط سال آینده را متفاوت کند اما همیشه همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی اصل اساسی است.

 

رئیس جمهور گفت: امروز ۱۷۳ پروژه ورزشی دانش آموزی را افتتاح کردیم که می‌تواند فضای بسیار پرنشاطی را برای دانش آموزان ما به وجود بیاورد در طول امسال کارهای بسیار بزرگی در آموزش و پرورش صورت گرفت که البته الان فرصت بیان آنها نیست بیش از ۲۴۰۰ پروژه آموزشی در طول سال جاری افتتاح شد، همچنین ۱۴ هزار و ۸۶۳ کلاس افتتاح شده که نشان می‌دهد فضای آموزشی نیز در حال نوسازی و بازسازی است.

روحانی تصریح کرد: امیدواریم امسال را به خوبی به پایان ببریم و سال آینده سال بهتری برای آموزش و پرورش باشد.

وی بخش گردشگری را بخش بسیار مهم برای اقتصاد کشور دانست و گفت: ما اگر بخش مسکن و صنایع غذایی را در اول بدانیم، سومین یا چهارمین بخش اقتصادی، بخش گردشگری است، صنعت گردشگری یک صنعت بسیار مهم و پیشگام است که می‌تواند بخش‌های دیگر مانند جاده و امکانات زیربنایی را توسعه دهد، صنعت گردشگری یک صنعت پیشگام است و می‌تواند جامعه را متحول کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به افزایش تعداد گردشگر خارجی در کشورمان پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: ما توانسته‌ایم در سال‌های گذشته تعداد گردشگر را به دو برابر افزایش دهیم البته در یک سال گذشته به صنعت گردشگری فشار فراوانی وارد شده و بخش گردشگری ما دچار مشکلات فراوانی شدند، دولت تا حدی که توانست به آنها یاری رساند و امیدواریم در سال آینده در ماه‌های بهار و اواخر تابستان شرایط متناسب‌تر شود و گردشگری ما بتواند متحول شود البته در شرایط فعلی نیز به بسیاری از مراکز گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز داده می‌شود.

روحانی تصریح کرد: الان نیز هتل‌ها و مهمانپذیرهای ما فعال هستند اما با توجه به شرایط کرونا با محدودیت‌هایی می‌توان از این فضاها استفاده کرد، در دولت دوازدهم مجموعاً بیش از ۲۲۰۰ پروژه گردشگری و ۲۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در این دولت افتتاح شده است که کار بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: امروز نیز شاهد بودیم ۱۳۵ پروژه افتتاح شد و بسیاری از پروژه‌ها نیز در مسیر افتتاح هستند، همین الان ۶۷۰ باب هتل در حال ساخت است که بخشی از آنها در همین دولت به اتمام می‌رسد و تعداد تخت‌ها افزایش فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

رئیس جمهور گفت: در بخش میراث فرهنگی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و در این دولت ۲۳۳ موزه افتتاح شده که تحول بسیار بزرگی است. این موزه‌ها و با تلاش‌های حقوقی که انجام می‌شود اشیای باستانی ما از کشورهای دیگر به کشورمان باز می‌گردند همه اینها می‌تواند شرایط را مناسب کند. از بخش گردشگری و میراث فرهنگی تشکر می‌کنم که کار بسیار بزرگی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام دادند دولت با همه وجود پشتیبان این صنعت خواهد بود زیرا این صنعت در کنار خودش رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه خواهد داشت، پیش بینی من این است که در ماه‌های آینده شرایط بهتری برای فضاهای آموزشی ما و بخش گردشگری ما پیش خواهد آمد.

ارسال نظر: