طرح شهید سلیمانی تا پایان کرونا ادامه دارد

کدخبر: 2370117

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نگرانی‌ها از احتمال بروز موج چهارم کرونا بیشتر شده است.

محمدحسن درخشان در مشهدمقدس اظهار داشت: در راستای ادامه طرح شهید سلیمانی توانستیم موج سوم کرونا را کنترل کنیم و به وضعیت آبی رسیدیم، اما متأسفانه عدم توجه برخی افراد و عادی‌انگاری‌هایی که از سوی مردم صورت گرفت افزایش دو برابری میزان مراجعه‌کنندگان مشکوک به کووید 19 به مراکز منتخب کرونا را به همراه داشت و بی‌شک ادامه این وضعیت رشد آمار بستری و فوتی کرونایی را به همراه دارد.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی تا پایان بحران کرونا ادامه دارد و در بخش حمایتی آن با همکاری بسیج بسته‌های غذایی و بهداشتی به آسیب‌دیدگان از کرونا اهدا می‌شود که قالب این افراد در مناطق محروم و حاشیه شهر هستند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فعالیت‌های تیم حمایتی طرح شهید سلیمانی این دانشگاه با قوت تداوم می‌یابد، خاطرنشان کرد: بحث رهگیری و مراقبت در قالب طرح شهید سلیمانی دنبال می‌شود و ضمن گرفتن رپید تست از افراد مشکوک، به آنان توصیه می‌شود که حداقل تا 14 روز در خانه بمانند.

درخشان تصریح کرد: هرگاه که بی‌تفاوت بودیم موج جدید از راه رسیده و اکنون نگران موج چهارم هستیم، در آذر ماه رشد 75 درصدی رعایت اضلاع 3 گانه مثبث سلامت به ویژه استنفاده از ماسک را شاهد بودیم و اکنون باید بگوییم که متأسفانه همین میزان کاهش را شاهد هستیم و تنها 25 درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: باید آرامش و زندگی با کرونا را یاد بگیریم، اما آرامش نباید به معنی ساده‌انگاری و عادی‌انگاری باشد و با روند نامطلوب فعلی بازگشت به وضعیت قرمز دور از تصور نیست، به ویژه در فصل زمستان افزایش نگرانی‌ها را هم به دنبال دارد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن ابزار نگرانی بابت تجمعات در امکان عمومی، بیان کرد: اوج نگرانی‌ها در اماکن شلوغ و پرتردد همچون بازارها بود و باز شدن مدارس هم مشکلات زیادی ایجاد کرد و امیدواریم که با یک خرد جمعی و همراهی مجموعه‌های مختلف به ویژه مردم بتوانیم جشن ریشه‌کنی کرونا را بگیریم.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: