قیمت انواع گل اعلام شد

کدخبر: 2370170

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: امسال در آستانه فرارسیدن روز مادر قیمت گل‌های پر فروش گران نشده است.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در خصوص وضعیت بازار گل و گیاه در آستانه فرارسیدن روز مادر اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته به دلیل برگزار نشدن مجالس عروسی، تولد و غیره بازار گل و گیاه وارد رکود بی سابقه‌ای شده که تاکنون نیز به وضعیت سابق بازنگشته است.

او افزود: در این مدت حدود یک سال که مراسم‌های مختلف برگزار نمی‌شدند، حالا چشم فروشندگان و تولیدکنندگان تنها به برخی ایام خاص مانند روز مادر است چراکه در این ایام فروش واحد‌های صنفی تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

قیمت گل برای روز مادر گران نشد

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران بیان کرد: طبیعتا با نزدیک شدن به روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، فروش واحد‌های تولیدی بیشتر می‌شود. در این ایام گل‌های پر فروش مانند رز و مریم  به ترتیب ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.
 
رز ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان
مریم ۲۰ هزار تومان
 
به گفته این مقام مسئول کمبودی در بازار وجود ندارد.
 
شاهرخی ادامه داد: قیمت گل نسبت به سال گذشته تغییر چندانی پیدا نکرده که دلیل آن هم وضعیت حاکم بر بازار است به طوری که تنها عرضه و تقاضاست که قیمت را در بازار مشخص می‌کند.

او تصریح کرد: یک مشکل نسبتا بزرگ در حوزه فروش و تولید گل در کشور این است که تولیدکنندگان به دلیل رکودی که در بازار حاکم است، نسبت به کشت و تولید انواع گل و گیاه بلاتکلیف هستند و طی یک سال گذشته بسیاری از واحد‌های تولیدی به خصوص تولیدکنندگان خرد ورشکست شده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران ابراز کرد: در صنعت گل و گیاه مدتی است به دنبال تغییر سلیقه مردم از گل به سمت گیاه هستیم به طوری که استفاده آن‌ها در ساختمان و آپارتمان نیز کاربرد بیشتری دارد که تاحدودی نیز موفقیت آمیز بوده است.

شاهرخی مطرح کرد: گل در مدت کوتاهی فاسد می‌شود و هیچ کاربرد و زیبایی ندارد به همین دلیل است که نسبت به سلیقه مردم در تلاش هستیم تا تقاضا به گیاه‌های آپارتمانی افزایش پیدا کند ضمن اینکه طبق تحقیقات روانشناسان در روحیه مردم و فضای آپارتمان نیز تاثیر مثبتی دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: