گفت‌وگوی تلفنی بلینکن با رئیس جمهور سوئیس در مورد ایران

کدخبر: 2370183

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی آنتونی بلینکن با رئیس جمهور سوئیس در مورد ایران خبر داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با گای پارملین، رئیس جمهور سوئیس از اقدامات این کشور در حفظ منافع آمریکا در برابر ایران قدردانی کرد.

او اظهار کرد بلینکن گفته است واشنگتن از تعهد مداوم سوئیس در خصوص حفاظت از منافع آمریکا در ایران و حمایت از واشنگتن در قبال تهران سپاسگزار است و بر اهمیت ادامه روابط قوی بین دو کشور تأکید کرد.

آن‌ها در ادامه ضمن بحث در مورد روابط دو جانبه، بر ضرورت ادامه تلاش‌های مشترک در زمینه حقوق بشر، تغییر اقلیمی و بهداشت جهانی تأکید کردند.

پرایس در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فرانسه که پرسید آیا راب مالی، نماینده ویژه یا وزیر خارجه در نظر دارند به این زودی گفت‌وگویی با ایرانی‌ها داشته باشند، گفت: درباره راب مالی نماینده ویژه باید بگویم که او فقط هفته گذشته در روز جمعه کارش را شروع کرد. اما من می‌توانم بگویم که او اقداماتی را آغاز کرده است. او وارد کار مهمی شد و در مرحله اولیه تماس‌ها با متحدان، شرکا و اعضای کنگره است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص تماس با ایرانی‌ها گفت: بار دیگر می‌گویم، تمرکز ما بر روی تعامل، شراکت، گفت‌وگو‌ها با متحدان، شرکا و اعضای کنگره است.

ند پرایس مدعی شد: همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته است، در صورتی که ایران به تبعیت کامل از برنامه جامع اقدام مشترک بازگردد، مذاکره روی میز است و ما آماده خواهیم بود این کار را انجام دهیم. ما بدنبال استفاده از برنامه جامع اقدام مشترک هستیم و بدنبال تقویت و تداوم آن از جمله بند‌های هسته‌ای این توافق هستیم و سپس بدنبال استفاده از آن به عنوان سکویی برای توافق درباره دیگر موضوعاتی که در مورد آن‌ها نگرانی وجود دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: