هیچ دارویی از فهرست بیمه حذف نشده است

کدخبر: 2370207

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه هیچ دارویی از فهرست بیمه تامین اجتماعی حذف نشده است گفت: چنانچه یارانه دارو حذف شود سازمان‌های بیمه‌گر با مشکل مواجه خواهند شد.

شهرام غفاری با اشاره به اینکه هیچ دارویی برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی حذف نشده است، اظهار داشت: در مراکز سازمان تأمین اجتماعی هیچ دارویی از فهرست داروهای مشمول بیمه بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان حذف نشده است.

وی افزود: در زمان مدیریت دکتر هاشمی در وزارت بهداشت یکسری از داروها مانند استامینوفن و… از تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر حذف شد یعنی از شمول بیمه پایه خارج شد و ربطی به سازمان تأمین اجتماعی نداشت بلکه برای کل سازمان‌های بیمه‌گر بود و بر اساس یک مصوبه کشوری انجام شد.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی در مورد افزایش قیمت دارو نیز گفت: در درمان غیر مستقیم خریدار هستیم و قیمت داروها با افزایش تعرفه بالا می‌رود اما در بخش درمان مستقیم بر قیمت داروها نظارت می‌شود و در حال حاضر در داروهای تک نسخه‌ای و برند تا حدودی افزایش قیمت مشاهده شده است.

غفاری با اشاره به اینکه بار مالی افزایش قیمت دارو به بیمه شده تحمیل می‌شود گفت: چنانچه یارانه دارو برداشته شود قیمت دارو نیز زیاد می‌شود و نظر ما این است که بار مالی این امر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته وی، اگر یارانه دارو را بردارند به سازمان‌های بیمه‌گر بدهند و قیمت‌ها را آزاد کنند خوب است اما در غیر این صورت سازمان‌های بیمه‌گر توان پوشش داروها را نخواهند داشت. با گران شدن دارو هم بیمه‌گر و هم بیمه شده باید سهم بیشتری را پرداخت کنند و به هر دو فشار وارد می‌شود و چالش جدی برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل این تصمیم باید با دقت و کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دولت باید در این خصوص به سازمان‌های بیمه‌گر کمک کند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: