قدردان انقلابی باشیم که ما را به عزت رساند

کدخبر: 2370209

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم قدرشناسی از انقلاب و حرکت در مسیر اصیل انقلاب و اسلام تاکید کرد..

آیت الله نوری همدانی امروز در پیام تصویری به گردهمایی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم در مصلای قدس قم با اشاره به آیه ۲۶ سوره انفال گفت: خداوند می فرماید که نباید فراموش کنید که شما مردمی بی پشتوانه بودید و همیشه از نابود شدن به دست استکبار در هراس بودید و خداوند به شما مأوا و مسکن عزتمند داد و به شما نعمت داد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم تاکید بسیاری به شکرگزاری دارد. در آیه هفتم سوره ابراهیم نیز خداوند اعلام می کنند که اگر شکر نعمت های او را به جای بیاورید نعمت های شما افزایش می یابد و اگر کفر نعمت کنید عذاب شدیدی در انتظار شما است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از نعمت های بزرگ خداوند به ما است. مردم ما پیش از انقلاب تحت یک فرهنگ خود کم بینی در مقابل استکبار مواجه بودند. هویت کشی فرهنگی از طرف غرب بر مردم مسلمان حاکم بود.امام راحل پرده از چهره استکبار  کنار زد و حیله های آنها را شناساند.

آیت الله نوری همدانی اظهارکرد: دومین برکت انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی بود زیرا ما پیش از انقلاب کاملا وابسته به غرب بودیم و روزی ۷ میلیون بشکه نفت می دادیم و در برابر آن کالاهای مصرفی دریافت می کردیم. دلارهای نفتی ما خرج خرید اسلحه های آمریکایی می شد. 

مرجع تقلید شیعیان یادآورشد: از نظر علمی نیز به شکلی بودیم که جوانان ما باید به کشورهای غربی می رفتند و درس می خواندند ولی امام راحل با دمیدن روح خودشناسی ملت ایران را به خود باوری آوردند و امروز در همه صنایع حرف های زیادی برای گفتن داریم. همین صنایع نظامی امروز پشتیبان انقلاب است.

وی  افزود: باید در مقابل حیله های دشمنان مواظب باشیم. در جریان هسته ای نیز باید مراقب باشیم که این سرمایه را حفظ کنیم. اعظم نعمت ها، نعمت ولایت است که باید شکرگزار باشیم. روایات بسیاری در باب عدم قدردانی از ولایت داریم که اگر این ولایت را قدر ندانیم این نعمت بزرگ از دست ما می رود. کفران نعمت گناه بسیار بزرگی است که در آیات و روایات نیز به این مساله تاکید شده است.

وی بیان کرد: این کشتی انقلاب در این دنیای پرطوفان حرکت می کند و امام راحل در ابتدای انقلاب این کشتی را با صلابت و حکمت هدایت کردند. امام راحل این کشتی را در این دریای پرطوفان به پیش بردند و پس از رحلت امام، خلف صالح امام، حضرت آیت الله خامنه ای توانست با تمام قدرت این کشتی را در این دنیای پرتلاطم به پیش ببرند و باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار کردند: امام راحل فرمودند که انقلاب پیش زمینه ظهور امام زمان(عج) است و ما نیز با همین رویکرد به پیشتیبانی انقلاب پرداختیم و منتظر وعده الهی هستیم.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: