امیرآبادی: نامه جهانگیری به رهبر انقلاب درباره کلیت بودجه نبود

کدخبر: 2370269

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات جهانگیری درباره نامه به رهبر انقلاب درباره بودجه، موضوع این نامه را با آنچه معاون اول رئیس جمهور مدعی شد متفاوت دانست.

احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس، در واکنش به سخنان امروز جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره ارسال نامه پیرامون اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مقام معظم رهبری گفت: این اقدام صحیحی نیست که معاون اول رئیس جمهور برای پیشبرد اهداف سیاسی خود و هم حزبی‌هایش، خلاف واقع به رهبر معظم انقلاب نسبت دهند.

وی ادامه داد: معاون اول محترم رئیس جمهور گفتند، نامه‌ای درباره بودجه خطاب به مقام معظم رهبری ارسال کردند و معظم له نیز بلافاصله آن را به رئیس محترم مجلس ارجاع دادند، باید عرض کنم که آقای جهانگیری به گونه‌ای صحبت کرده‌اند که گویی وی نامه‌ای درباره کلیت بودجه به رهبر معظم انقلاب زده‌اند و معظم له نظرشان این بوده است که در این مورد مجلس بودجه را در جلسه با دولت پیش ببرد و مجلس در این مسأله کوتاهی کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اولاً نامه آقای جهانگیری درباره کلیت بودجه نبود بلکه درباره حفظ ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، ثانیاً رهبر معظم انقلاب بدون آنکه بر روی آنها دستوری مبنی بر موافقت با درخواست صورت گرفته، بدهند، نامه‌ها را برای امعان نظر به مجلس ارجاع دادند. این شیوه صحیحی نیست که معاون اول رئیس جمهور بخواهد با تحریف ماجرا از نام رهبر انقلاب برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: این درست نیست که دوستان مجری قانون برای به کرسی نشاندن تصمیمات رانت آلود، اقتصاد کشور و معیشت روزمره مردم را گروگان بگیرند و برای تاثیرگذاری بر تصمیمات مجلس، نقل قول خلاف واقع به رهبری نسبت دهند.

امیرآبادی افزود: قبل از وی هم آقای همتی رئیس محترم بانک مرکزی نیز در این خصوص خطاب به رهبری انقلاب نامه نوشتند، رئیس جمهور نیز در جلسات مختلف به صورت علنی درباره این موضوع سخن گفتند. حتی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بر وجود ارز رانتی اصرار کردند.

وی اظهار کرد: نکته مهم آنکه در تمام این نامه‌ها و سخنرانی‌ها دائماً تکرار شد، اگر به عده‌ای خاص ارز ارزان ندهیم کالاهای اساسی مردم گران می‌شود و در واقع معیشت مردم گروگان گرفته شد. این در حالی است که سیاست کمیسیون تلفیق واقعی و تک نرخی کردن قیمت ارز و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای عده‌ای خاص بود و به جای آن قرار بود ما به التفاوت آن به خود مردم داده شود.

امیرآبادی‌فراهانی بیان کرد: برخلاف ادعای معاون اول محترم رئیس جمهور، رهبری معظم هرگز نظر مسئولان دولتی مبنی بر حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی را تایید نکردند، بلکه هم نامه آقای همتی و هم نامه آقای جهانگیری را برای بررسی و امعان نظر به رئیس محترم مجلس ارسال کردند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس ضمن تاکید بر اینکه قیمت روغن با حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی در طول یکسال که مجلس هیچ تصمیمی نگرفته بود، دوبرابر شد، گفت: قطعاً مجلس اجازه نمی‌دهد با گروگان گرفتن معیشت مردم و به نام مردم، توزیع رانت صورت گیرد. آقای جهانگیری به جای این فرافکنی‌ها که موجب اختلاف قوا می‌شود باید پاسخگوی به باد دادن منابع ارزی کشور که به ارز جهانگیری مشهور شد باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: مجلس قطعاً از حقوق ملت کوتاه نخواهد آمد و تصمیم دارد از جیب رانت خواران تفریق و به جیب مردم جمع کند و هیچ کسی هم نمی‌تواند نسبت به این اراده مجلس خدشه‌ای وارد کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: