توصیه تأمین اجتماعی به پزشکان: اگر تمایل به نسخه الکترونیکی ندارید، از سرنسخه استفاده کنید!

کدخبر: 2370296

با وجود اینکه قرار است از ابتدای اسفند، دفترچه درمانی تأمین اجتماعی حذف شود، این سازمان اعلام کرد در صورت عدم امکان یا تمایل پزشکان به استفاده از سامانه، مشخصات بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه برای آنها بنویسند.

حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار کرد: از اوایل دهه هشتاد طرح حذف دفاتر درمانی در دستور کار مدیران تأمین اجتماعی قرار گرفت که به علت نبود زیرساخت‌های لازم؛ بارها حذف دفاتر درمانی به تعویق افتاد که پس از دو دهه با همت و تلاش دکتر سالاری، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تجهیز و راه‌اندازی سامانه نسخه الکترونیک و زیرساخت‌های لازم این تحول بزرگ در سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفت.

بر همین اساس از اول اسفند سال 1399 بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد، نیاز به دریافت دفترچه درمانی جدید ندارند و آنها می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد و پس از تأیید استحقاق درمان از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

همچنین هر بیمه‌شده یا بازنشسته می‌تواند پیش از رفتن به مراکز پزشکی، استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir  یا کد دستوری #1666* دریافت کنند.

امیری‌گنجه با تأکید بر این نکته که هر تحول و تغییری در رویه‌های کاری صبوری کارشناسان و اقشار مختلف مردم را طلب می‌کند، افزود: از پزشکان دعوت می‌کنیم که از طریق سامانه نسخه الکترونیکی اقدام به پذیرش بیماران کنند و در صورت عدم امکان یا تمایل پزشکان به استفاده از سامانه، مشخصات بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه برای آنها بنویسند و سرنسخه پزشکان؛ اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ تأکید کرد: در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز پزشکان و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به کد دستوری #1420*4* از استحقاق درمان مطلع شوند.

سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی دارای قابلیت و امکانات کامل مورد نیاز بیمه‌شدگان و مراکز درمانی ارائه‌دهنده خدمت است و با برقراری ارتباط بین سامانه و سایر سامانه‌های مورد استفاده مراکز درمانی، امیدواریم شاهد گسترش استفاده از نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی باشیم.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: