دولت بایدن نیز تحریم «سزار» علیه سوریه را ادامه می‌دهد

کدخبر: 2370301
خبرنگار:

تحریم‌های آمریکا علیه سوریه که در دوره رئیس‌جمهور پیشین این کشور تصویب و اجرایی شده بود، طبق اعلام یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در دولت جدید این کشور نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس؛ یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امروز (پنجشنبه)، به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا نیز به اعمال تحریم‌های موسوم به «سزار» علیه سوریه پایبند خواهد بود.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت که دولت بایدن «در اجرای قانون سزار کوتاهی نخواهد کرد» با این حال وی مدعی شد: «با حفظ روند دیپلماتیک، تسهیل اقدامات انسانی و کمک‌رسانی به منظور دست‌ یابی به راه حلی مسالمت‌آمیز در این کشور».

 وی همچنین در ادامه اظهاراتش مدعی شد که این تحریم‌ها، افراد و سازمان‌های حامی دمشق را که مانع دست یابی به یک راه حل سیاسی مسالمت‌آمیز می‌شوند، در بر خواهد گرفت.

واشنگتن تحریمی موسوم به «قانون سزار» را در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور علیه سوریه تصویب کرد. این تحریم‌ها پس از سه سال کش‌وقوس میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب کنگره آمریکا رسید و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی وارد فاز اجرایی شد.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: