برهم صالح: نسل کشی ایزدی‌ها نباید تکرار شود

کدخبر: 2370409

رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه نسل کشی ایزدیها نباید تکرار شود، خواستار تصویب قوانین قاطع برای پایان دادن به تروریسم، خشونت و انزجار شد.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در سخنرانی خود در مراسم تدفین باقیمانده اجساد تعدادی از قربانیان ایزدی در سنجار گفت، نسل کشی که در حق ایزدیها در اوت ۲۰۱۴ رخ داد، نباید تکرار شود. راه عدم تکرار هم تصویب قوانین قاطع برای پایان دادن به تروریسم، خشونت و انزجار علیه شهروندان یا گروههای قومی و دینی نژادی است تا صفحه درد و رنج ناشی از تروریسم، قتل گروهی، مهاجرت و حملات با سلاح شیمیایی علیه ملت عراق بسته شود.

وی تاکید کرد، تلاش منطقه‌ای و بین‌المللی برای شناسایی سرنوشت باقی افرادی که ربوده شده‌اند و آزادی آن دسته از ربوده شدگانی که زنده هستند و نیز برقراری عدالت در حق قربانیان و خانواده‌های آنها به گونه‌ای که عدالت و کرامت را برای آنها به ارمغان آورد و امنیت و ثبات را به سنجار بازگرداند و مدیریت آن را تنظیم کند، ضروری است.

برهم صالح افزود، نیاز به ادامه جنگ علیه تروریسم و نیز هماهنگی با ائتلاف بین‌المللی برای نابودی گروهک‌های تروریستی و پناهگاههای تروریست‌ها که تلاش می‌کنند امنیت و ثبات کشور را برهم زنند، همچنان پابرجاست.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: