دروغ‌های ترامپ درباره تقلب انتخاباتی ۵۱۹ میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان هزینه داشته است

کدخبر: 2370440

سیل دروغ‌ها و هجمه‌های دونالد ترامپ درباره انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ میلیون‌ها آمریکایی را گمراه کرد، اعتماد مردم به سیستم انتخابات را متزلزل کرد، یک حمله مرگبار به راه انداخت و اکنون برای مالیات‌دهندگان یک صورت حساب وسیع و رو به افزایش به جای گذاشته است.

مطالعه صورت گرفته توسط روزنامه واشنگتن پست از آمار هزینه‌های محلی، ایالتی و فدرال و همچنین مصاحبه با مقامات دولتی نشان می‌دهد که مبلغ این صورت حساب تا به این لحظه ۵۱۹ میلیون دلار است. این هزینه‌ها روزانه در حال افزایش هستند چرا که آژانس‌های دولتی در تمامی سطوح مجبور شده‌اند تا بودجه‌های دولتی را وقف پاسخ دادن به اقدامات صورت گرفته توسط ترامپ و طرفدارانش کنند.

این هزینه‌ها شامل هزینه‌های حقوقی ناشی از ده‌ها شکایت بی‌ثمر، تقویت تدابیر امنیتی در واکنش به تهدیدات به مرگ علیه مقامات انتخاباتی و تعمیرات پرهزینه لازم پس از حمله مرگبار شش ژانویه به ساختمان کنگره می‌باشد. این حمله باعث استقرار هزینه‌بر هزاران نیروی گارد ملی در خیابان‌های واشنگتن در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به خشونت‌های افراطی بیشتر شد.

اگرچه بیش از ۴۸۰ میلیون دلار از کل این مبلغ به خاطر هزینه‌های برآورد شده ارتش برای استقرار نیروها تا اواسط ماه مارس است اما تاثیر مالی امتناع ترامپ از قبول شکست در انتخابات احتمالا بسیار بیشتر از رقمی است که تاکنون ثبت شده و هزینه‌های واقعی احتمالا هرگز مشخص نخواهند شد.

بسیاری از مقامات که روزنامه واشنگتن پست با آنها تماس برقرار کرد، گفتند، آنها همچنان در تلاشند تا هزینه تشدید سریع تدابیر امنیتی برای مقابله با تهدید شدید خشونت از سوی طرفداران ترامپ را محاسبه کنند. دیگران از تلاش برای برآورد هزینه‌هایشان دست کشیده‌اند چرا که کاملا از چگونگی محاسبه تاثیر مالی این بی‌ثباتی تزریق شده توسط ترامپ به این سیستم دموکراتیک سردرگم شده‌اند و در عوض تصمیم گرفته‌اند این هزینه‌ها را جزو هزینه‌ اقدامات صورت گرفته در دوران ریاست جمهوری ترامپ در نظر بگیرند.

برخی مقامات توجه خود را به برنامه‌ریزی اقدامات امنیتی بیشتر در این جو شکننده و حساس به وجود آمده توسط سیاست‌های توطئه‌آمیز ترامپ معطوف کرده‌اند.

"مایکل رپیچ"، سرپرست پلیس ایالتی یوتا که در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۲۷ هزار دلار برای استقرار ۳۰۰ نیرو در مقابل کنگره ایالتی به دنبال دریافت تهدیدات تصرف مسلحانه این ساختمان توسط طرفداران ترامپ در آستانه تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا هزینه کرد، گفت: فکر می‌کنم هر زمان که شما رویدادی مشابه آنچه که ما در تاریخ شش ژانویه شاهد بودیم، ببینید، چشم‌اندازتان از مسیر رو به جلو تغییر کند. شما دیگر مانند گذشته اتفاقات را مفروض و مسلم نمی‌دانید. این هزینه باورنکردنی است که پرداخت می‌شود.

دیگر ایالت‌ها حتی مبالغ بالاتری هزینه کردند و مقامات تهیه پیش‌نویس بودجه‌های امنیتی جدید را آغاز می‌کنند که حاکی از آن است که در نتیجه حمله شش ژانویه به ساختمان کنگره، هزینه‌ها برای امنیت عمومی در آینده به طور چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

این هزینه برای دولت فدرال روزانه افزایش می‌یابد چرا که هزاران نیروی گارد ملی در واشنگتن مشغول گشت‌زنی هستند و قانون‌گذاران هزینه‌های اضافی را برای تقویت امنیت خودشان در نظر می‌گیرند.

۲۵ هزار نیرویی که در واشنگتن مستقر شدند با هواپیماهای ارتش سفر کردند و در هتل‌های محلی اقامت دارند؛ حضور این نیروها با هدف احیای نظم در پایتخت پس از حمله شش ژانویه که در ان پنج تن کشته شدند، صورت گرفت.

به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، هزینه برآورد شده استقرار نیروهای گارد ملی که برای نخستین بار توسط بلومبرگ نیوز گزارش شد، حضور این نیروها در پایتخت تا اواسط مارس را پوشش می‌دهد.

با یک نمایش نیروی بی‌سابقه که شامل ایست‌های بازرسی و مناطق نظامی شده در واشنگتن بود، این نیروها هر گونه تلاش برای مختل کردن مراسم تحلیف بایدن را خنثی کردند.

هنوز مشخص نیست که آیا دموکرات‌های مجلس نماینگان قصد دارند در جریان محاکمه استیضاح ترامپ این هزینه‌های مالی به وجود آمده برای مالیات‌دهندگان را مطرح کنند یا خیر؛ هزینه‌هایی که در نتیجه آنچه که منتقدان "دروغ بزرگ ترامپ" می‌دانند، به وجود آمده است.

این در حالی است که سخنگوی دفتر ترامپ هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.      

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: