بازگشایی مرزهای روسیه و کره شمالی برای مبادله کالاهای تجاری

کدخبر: 2370510

سفیر فدراسیون روسیه در پیونگ یانگ از باز شدن مرزهای زمینی بین روسیه و کره شمالی در آینده نزدیک به منظور از سرگیری جریان کالاهای تجاری بین دو کشور خبر داد.

"الکساندر ماتسیگورا" سفیر فدراسیون روسیه در پیونگ یانگ در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که مرزهای زمینی بین روسیه و کره شمالی برای جریان کالاهای تجاری در آینده نزدیک بازگشایی خواهند شد.

به گفته این دیپلمات، در حال حاضر اقدامات لازم برای حصول اطمینان از امنیت و سلامت کالاهای وارداتی و صادراتی در حال انجام است. وی تأکید کرد که به‌رغم وجود مشکل واردات و بسته بودن مرزهای زمینی کره شمالی به خاطر شیوع ویروس کرونا، این مسئله تأثیر زیادی بر توازن مبادله اقتصادی بین دو کشور نگذاشته و مرزهای دو کشور برای از سر گیری جریان کالاهای تجاری به‌زودی باز خواهند شد.

ماتسیگورا با اشاره به اینکه در سال 2020 تقریباً 17 هزار تن محصولات نفتی، 50 هزار تن گندم و همچنین 7 میلیون دلار محصولات غذایی در چارچوب برنامه کمک غذای جهانی به کره شمالی ارسال شد، افزود: «افزایش کمک‌های انسانی به کره شمالی در سال گذشته (میلادی) به دلیل بسته بودن مرزهای این کشور با دشواری مواجه بود، ولی امیدواریم که با باز شدن مرزها بین دو کشور، مشکلات برطرف شود.»

سفیر روسیه در تفسیر تصمیم مقامات پیونگ یانگ درباره درخواست دریافت واکسن روسی، یادآور شد، این مسئله اظهارات دولت کره شمالی در خصوص فقدان موارد بیماری کووید-19 در این کشور را زیر سئوال نمی‌برد و واکسیناسیون مردم کره شمالی، امکان ارتباط بین المللی پیونگ یانگ را فراهم خواهد کرد.

در اواخر سال 2020 میلادی رسانه‌های ژاپنی از خرید واکسن "اسپوتنیک-وی" توسط دولت کره شمالی خبر داد، ولی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه بعدً این اطلاعات را تکذیب کرد.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: