نیکی هیلی: ترامپ مایه سرافکندگی آمریکا بود

کدخبر: 2370620

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی رئیس‌جمهور پیشین این کشور را باعث سرافکندگی دانست.

«نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، امروز (جمعه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، را مایه سرافکندگی دانست.

هیلی در مصاحبه با نشریه پولیتیکو اظهاراتی علیه ترامپ مطرح کرد و گفت: «باید بگویم ترامپ ما را سرافکنده کرد. او مسیری را پیش گرفت که نباید و ما هم اشتباه کردیم از او پیروی کردیم. هرگز نباید اجازه دهیم چنین چیزی روی دهد.»

این مقام سابق آمریکا در بخشی از مصاحبه اعلام کرد پس از حمله کنگره با ترامپ ارتباط نداشته است و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا علیه «مایک پنس» معاونش را محکوم کرد و باعث ناامیدی دانست.

هیلی در ادامه افزود: «به نظرم برای ترامپ با رفتار‌هایی که در اواخر دوره ریاستش بر کاخ سفید نشان داد، جایی در دوره بعدی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ وجود ندارد.»

این مقام سابق آمریکا پس از حمله هواداران ترامپ به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ نیز در مصاحبه‌ای گفته بود «ترامپ در سخنرانی خود از کلمات بسیار اشتباهی استفاده کرده و تاریخ به قضاوت سخنان او خواهد نشست.»

هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ازسوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

ترامپ در هفته‌های آخر ریاست جمهوری خود با انتشار پیام‌هایی به ترویج خشونت و ادعا درباره نتایج انتخابات می‌پرداخت و این باعث شد توییتر به این پیام‌ها برچسب بزند و با تداوم این مسئله از سوی ترامپ شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را ده روز پیش از پایان دوره‌اش برای همیشه تعلیق کرد.

همچنین ترامپ در حال حاضر اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است که برای دومین بار محاکمه می‌شود و دلیل این محاکمه دوباره نیز رأی اکثریت سنا به محکوم کردن او به «تحریک به شورش» عنوان شده است. تفاوت محاکمه دوم در این است که اکنون ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیست و در محاکمه اول او رئیس‌جمهور بود.

در حال حاضر باید ۶۷ سناتور آمریکایی ترامپ را محکوم بدانند و این در حالتی روی خواهد داد که تمامی دموکرات‌های مجلس سنا و ۱۷ نماینده از جمهوری‌خواهان به این مسئله رأی دهند. چنانچه این اتفاق روی دهد رأی‌گیری دیگری برای ممانعت از ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ انجام خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: