تفاهمات حاصل شده در قاهره متضمن برگزاری انتخاباتی شفاف خواهد بود

کدخبر: 2370647

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تأکید کرد: تفاهمات حاصل شده در قاهره متضمن برگزاری انتخاباتی شفاف خواهد بود.

محمد نزال» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس سخنانی را در خصوص گفتگوهای ملی فلسطینیان در قاهره مطرح کرد. وی در این خصوص تأکید کرد: گفتگوهای قاهره گامی در مسیر تحقق وحدت است.

بر اساس این گزارش، نزال گفت: فضای مثبت و سازنده‌ای بر گفتگوهای قاهره حاکم بود؛ ما در پی رسیدن به یک اجماع و توافق ملی هستیم. تفاهمات حاصل شده در قاهره متضمن برگزاری انتخاباتی شفاف خواهد بود.

وی اظهار داشت: ما بر ضرورت تشکیل دولت ائتلاف ملی پس از انتخابات همسو با سند وفاق ملی تاکید کردیم و به دنبال ورود به مرحله‌ای جدید هستیم. در نشست‌های قاهره توانستیم انتخابات شورای ملی را هم بگنجانیم و بر این اساس انتخابات این شورا نیز ۳۱ آگوست آینده برگزار خواهد شد.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: نشست آتی در قاهره با حضور رئیس شورای ملی و رئیس کمیسیون انتخابات برگزار خواهد شد. حماس به دنبال بازسازی ساختار سازمان آزادی‌بخش و فعال‌سازی آن بر اساس یک برنامه سیاسی مورد توافق است.

نزال عنوان کرد: حماس گفتگوهایی داخلی در مورد شیوه مشارکت در انتخابات انجام داده و تا این لحظه در مورد شیوه مشارکت تصمیم نهایی اتخاذ نشده و تمامی گزینه‌ها از جمله شرکت در چارچوب لیستی مشترک مطرح است.

وی در ادامه گفت: حماس هرگز در لیستی که برنامه‌های آن مغایر با اصول ملی فلسطین باشد، شرکت نخواهد کرد. از هر اقدامی در راستای تحقق وحدت ملی فلسطین استقبال می‌کنیم.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: