درز مکالمه مک‌کارتی و ترامپ، پرونده محاکمه او را پیچیده‌تر می‌کند

کدخبر: 2370683

در پی درز مکالمه ترامپ و مک‌کارتی، یک سناتور دموکرات آمریکایی خواستار توقف جلسات محاکمه ترامپ و بررسی بیشتر اقدامات او در روز یورش به کنگره شد.

سناتور دموکرات ایالت رود آیلند خواستار توقف جلسات استیضاح دونالد ترامپ به دلیل افشای مکالمه تلفنی تازه وی در روز یورش به کنگره آمریکا شد.

شلدون وایت هاوس به دلیل درز متن مکالمه تلفنی میان رئیس جمهور سابق و کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان به تاریخ ۶ ژانویه خواستار توقف روند دادرسی محاکمه ترامپ و بررسی بیشتر در این باره شد.

سناتور وایت هاوس در پیامی توئیتری نوشت بایدن مک کارتی و تامی تابرویل، سناتور ایالت آلاباما را با ادای سوگند به ذکر واقعیات آن روز وادار کرد. او همچنین خواستار بررسی مجدد مسئله ایمنی معاون رئیس جمهور از سوی سرویس مخفی آمریکا شد. سناتور ایالت رود آیلند تاکید کرد باید این مسئله مشخص شود که ترامپ تا چه اندازه درباره یورش کنگره مطلع بوده و از چه زمانی در جریان آن قرار گرفت.

شبکه خبری سی ان ان به تازگی با استناد به گفته برخی نمایندگان آگاه کنگره نوشت کوین مک کارتی در ۶ ژانویه با ترامپ تماس تلفنی داشت و شرایط کنگره را برای او توصیف کردو از او خواهش کرد تا حامیانش را به آرامش دعوت کند، اما رئیس جمهور سابق آمریکا از دعوت حامیانش به آرامش برغم خواهش‌های مک کارتی امتناع کرد.

با درز این مکالمه تلفنی به رسانه‌های آمریکا، احتمالا پرونده استیضاح ترامپ که در سنا در حال پیگیری است، ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: