ترامپ «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» لقب گرفت

کدخبر: 2370706

بنا به نتایج نظرسنجی‌ها، دونالد ترامپ در رتبه‌بندی بدترین رؤسای‌جمهور آمریکا در جایگاه نخست ایستاد.

نتایج نظرسنجی‌های تازه حاکی از آن است که اکثر آمریکایی‌ها نام دونالد ترامپ را به عنوان بدترین رئیس جمهور تاریخ کشورشان به حافظه خود سپرده اند.

نظرسنجی مشترک موسسه یوگاو و پایگاه اکونومیست نشان داد که ترامپ در میان آمریکایی‌ها لقب بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا و باراک اوباما، سلف او عنوان بهترین رئیس جمهور این کشور را از آن خود کرد. در این نظرسنجی اوباما با کسب ۱۸ درصد آرا آمریکایی‌ها عنوان بهترین رئیس جمهور را از آبراهام لینکن ربود و این در حالیست که ترامپ تنها توانست نظر ۱۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی را جلب کند.

در بخش رتبه بندی بدترین روسای جمهور آمریکا، ترامپ با کسب ۴۶ درصد آرا در صدر بدترین روسای جمهور تاریخ این کشور ایستاد. در بخشی از نتایج این نظرسنجی آمده است ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ را مسئول یورش به کنگره آمریکا می‌دانند و ۴۷ درصد معتقدند سنا باید رای به محکومیت رئیس جمهور سابق این کشور دهد.

ترامپ در حالی دوران ریاست جمهوری خود را به پایان برد که بسیاری از آن به عنوان یک پایان فاجعه بار یاد می‌کنند. وی در هنگام ترک کاخ سفید از نظر میزان افت محبوبیت در میان آمریکایی‌ها رکورددار بود. ترامپ به خیال خود با توسل به خشونت هوادارانش سودای ماندن در کاخ سفید را تحقق می‌بخشید، حامیانی که به تحریک شخص او در جریان نشست اخیر سنا برای تائید نتیجه انتخابات سوم نوامبر با یورش به ساختمان کنگره، هم رسوایی ملی را برای آمریکا رقم زدند و هم پرونده استیضاح ترامپ را بار دیگر روی میز دموکرات‌ها قرار دادند.

رخدادی که به جای ابقا ترامپ در کاخ سفید، احتمالا دست او را برای همیشه از مقام ریاست جمهوری آمریکا کوتاه می‌کند. او این روز‌ها در اقامتگاه خود در مارالاگو به انتظار تصمیم سناتور‌های آمریکایی برای خود نشسته است.

نظرسنجی مشترک موسسه یوگاو و اکونومیست با مشارکت هزار و ۵۰۰ نفر از ۶ تا ۹ فوریه برگزار شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: