درگیری لفظی دو سناتور جمهوری‌خواه بر سر ترامپ

کدخبر: 2370737

«ران جانسون» سناتور جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین در جلسه استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا، با «میت رامنی» سناتور هم حزبی خود بر سر رئیس‌جمهور سابق درگیری لفظی پیدا کرد.

به رغم تبرئه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه استیضاح او در مجلس سنا، درگیری لفظی دو سناتور  جمهوری‌خواه علیه یکدیگر در این جلسه خبرساز شده است.

«ران جانسون» سناتور جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین که یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ است، در جلسه رای گیری سنا برای استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا با «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا که از منتقدان جدی ترامپ بوده است، درگیری لفظی پیدا کرد.

به گزارش وبگاه «هیل»، ران جانسون و میت رامنی دو سناتور جمهوری‌خواه بعد از اینکه رامنی همانند دموکرات‌ها به استیضاح ترامپ رای مثبت داد، با هم درگیری لفظی پیدا کردند.

بنا بر این گزارش، خبرنگاران مستقر در سنای آمریکا اعلام کردند که آنها شاهد این بودند که جانسون ضمن ناراحتی از رای رامنی به سمت او رفت و با انگشت او را مخاطب حرف‌های خود قرار داد.

به گفته این خبرنگاران، رامنی هم به سخنان جانسون جواب داد و این دو سناتور جمهوری‌خواه با هم درگیری لفظی پیدا کردند و در نهایت «دن سولیوان» سناتور جمهوری‌خواه ایالت الاسکا وارد شد و به این قائله خاتمه داد.

به دنبال پایان جلسه رای گیری استیضاح ترامپ و تبرئه او، برخی خبرنگاران از جانسون درباره درگیری لفظی او با میت رامنی سوال کردند اما وی با عصبانیت جواب خبرنگاران را داد و با آنها هم درگیری لفظی پیدا کرد.

سناتور جمهوری‌خواه ویسکانسین در پاسخ به این سوال گفت: «اینها حرف‌های خصوصی هستند، اینها مکالمه‌های خصوصی هستند».

یکی از خبرنگاران در پاسخ به این اظهارنظر جانسون جواب داد: «خبرنگاران (درگیری لفظی شما با رامنی) را شنیدند و من فقط می‌خواستم مطمئن شوم که ما درست متوجه شدیم».

این سناتور آمریکایی با عصبانیت جواب داد: «این مضحک است شماها دارید از ما فیلم می‌گیرید».

خبرنگار در پاسخ به این حرف جانسون اینطور جواب داد: «به ما اجازه داده شد که در صحن (سنا) حضور داشته باشیم».

بنا بر گزارش هیل، «به نظر می رسد دوربین‌های تلویزیونی که کنترل آن در دست سنا است، لحظه رد و بدل شدن صحبت‌های (جانسون و رامنی) را ضبط نکرد».

رامنی که یکی از منتقدان جدی در حزب جمهوری‌خواه علیه ترامپ بوده است، به همراه 6 تن دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه همانند دموکرات‌ها در رای گیری سنا به نفع استیضاح ترامپ رای داد اما آرای آنها به حد نصاب ۶۷ رای مورد نیاز برای محکوم کردن رئیس‌جمهور سابق آمریکا نرسید.

در این رای گیری ۵۷ سناتور به استیضاح ترامپ به دلیل نقش داشتن در حمله مرگبار طرفداران او به کنگره آمریکا رای مثبت دادند و ۴۳ سناتور هم علیه استیضاح رای دادند.

درگری لفظی بین دو سناتور جمهوری‌خواه در حالی انجام شده که حتی رهبر سناتورهای این حزب در سنا اعلام کرد، درباره نقش و مسئولیت دونالد ترامپ در حمله به کنگره آمریکا هیچ شکی وجود ندارد.

«میچ مک کانل» نفر اول جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا در سخنرانی خود در صحن سنا عاملان حمله مرگبار ششم ژانویه (۱۷ دی) به جلسه تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری این کشور را «مجرم» خواند اما در توضیح چرایی رای منفی خود به استیضاح ترامپ گفت: «طبق قانون اساسی و به دلیل عدم حضور او (ترامپ در منصب ریاست جمهوری) وی مشمول استیضاح نمی‌شود».

 

منبع: فارس
ارسال نظر: