سوختن ۵ میلیون دلار کالا و ۵۰۰ کامیون در حادثه گمرک افغانستان

کدخبر: 2370755

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حادثه روز گذشته گمرک اسلام قلعه افغانستان هم مرز دوغارون ایران ۵ میلیون دلار کالا کاملا در آتش سوخت و ۵۰۰ کامیون نیز پس از حریق و انفجارهای متعدد آسیب جدی دید.

جواد هدایتی در باره آخرین وضعیت پایانه مرزی دوغارون ایران و گمرک اسلام قلعه افغانستان پس از انفجار کامیون‌ها در روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر آتش در گمرک اسلام قلعه اطفاء شده است و در حال لکه گیری نهایی هستند.

وی ادامه داد: طرف افغان بررسی‌های دقیق را در مورد علت وقوع حادثه آغاز کرده است. ایران هم اعلام کرد، در صورت نیاز با طرف افغان همکاری می‌کند.

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در این حادثه 5 میلیون دلار کالا از بین رفت و 500 دستگاه کامیون به کلی سوختند.

هدایتی اظهار داشت: در حال حاضر مرز بسته است و حدود 1500 تا 2000 دستگاه کامیون منتظر تعیین تکلیف پشت مرز ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال پیگیری برگزاری جلسه با طرف افغان هستیم. ممکن است این پایانه و مرز چندین هفته تعطیل باشد، دو مرز دیگر با افغانستان داریم که شامل مرزهای میلک و ماهیرود در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است که به آنها تأکید کرده‌ایم، آماده باشند، همچنین برای افزایش ساعت کار خود برنامه‌ریزی کنند تا خدمات لازم به متقاضیان در صورت لزوم داده شود.

** روز گذشته بود که با انفجار یک دستگاه تانکر حامل گاز در گمرک اسلام قلعه افغانستان حریق به کامیون‌های مجاور و سپس پارکینگ‌های کامیون‌های حامل گازوئیل سرایت کرد و در این حادثه 500 دستگاه کامیون دچار حریق جدی شدند.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: