نشست شورای امنیت با محوریت توزیع جهانی واکسن کرونا

کدخبر: 2370771

شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی دسترسی جهانی به واکسن کرونا به زودی تشکیل جلسه می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی با محوریت دسترسی جهانی به واکسن کرونا برگزار می‌کند.

بنا به ابتکار عمل ارائه شده از سوی انگلیس، اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در مورد مشکل دسترسی جهانی به واکسن کرونا بحث و تبادل نظر خواهند کرد؛ موضوعی که ممکن است اختلاف نظر جدی میان اعضای شورای امنیت را به دنبا داشته باشد.

نحوه توزیع عادلانه واکسن کرونا از دیگر موضوعات مورد بحث در نشست آتی شورای امنیت خواهد بود. از زمان ساخت واکسن‌های ضد کرونا کشور‌های ثروتمند اهتمام خود را بر مصادره ذخایر واکسن کرونا قرار داده و این در حالیست که کشور‌های فقیر دسترسی به این واکسن ندارند.

شورای امنیت در نشست روز چهارشنبه در خصوص واکسیناسیون نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در کشور‌های مختلف نیز تصمیم گیری خواهد کرد. با این حال چالش‌های جدی میان اعضای شورای امنیت درخصوص نحوه تامین و تقبل هزینه‌های این واکسن‌ها مطرح است.

بنا بر آمار‌های سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون بیش از ۱۰۹ میلیون و ۱۱۲ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار نفر جان باخته و بیش از ۸۱ میلیون و ۲۹۱ هزار نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

هم‌اکنون آمریکا با  بیش از ۲۸ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب هند، برزیل، روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و آلمان قرار گرفته‌اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: