اعمال محدودیت‌های آمد و شد در عراق

کدخبر: 2370792

عراق محدودیت‌های همه جانبه‌ای را برای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال کرد.

دولت عراق برای جلوگیری از شیوع کرونا، محدودیت‌های جدیدی را اعمال کرد.

بر اساس این گزارش، دولت عراق، ممنوعیت کامل آمد وشد را در روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه هر هفته و محدودیت‌های جزئی را برای روز‌های دیگر هفته برای جلوگیری از شیوع کرونا اعلام کرد.

روز گذشته دولت عراق اعلام کرده بود رستوران ها، کافه ها، سینماها، مساجد را به دلیل شیوع کرونا تعطیل می‌کند؛ همچنانکه قوانین منع آمد و شد کامل را در روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه را به مدت دو هفته و به صورت جزئی در باقی روز‌های هفته از پنجشنبه آتی به اجرا در خواهد آورد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: مصطفی کاظمی، روز شنبه ریاست نشستی مهم را بر عهده داشت که در خلال آن، در خصوص ویروس کرونا در این کشور بحث و بررسی به عمل آمد؛ همچنانکه در زمینه اقداماتی که می‌تواند از طریق آن به مهار ویروس کرونا پرداخت، بحث و بررسی به عمل آمد.

دولت آلمان به خاطر جلوگیری از شیوع گونه‌های مختلف کرونا، از امروز، یکشنبه، قوانین کنترلی مرزی بیشتری را با جمهوری چک و ایالت «تیرول» در اتریش به اجرا در آورد.

بر اساس قوانین جدید مرزی، عبور و مرور شهروندان آلمانی، رانندگان کامیون و کارکنان بخش سلامت و شماری دیگر از افراد با محدودیت‌های مواجه و منوط به ثبت نام آنلاین و نشان دادن آزمایش منفی کرونا شده است.

«هورشت زیهوفر» وزیر کشور آلمان به روزنامه «بیلد ام زونتاگ» گفت قوانین محدودیتی جدید ممکن است باعث برخی تأخیر‌ها شود.

همچنین در پی شیوع مواردی از کرونا، نخست وزیر نیوزیلند دستور داد تا بزرگترین شهر این کشور وارد قرنطینه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: