افزایش محدودیت‌های مرزی در آلمان به خاطر کرونا

کدخبر: 2370793

آلمان قوانین محدودیت مرزی بیشتری را به خاطر شیوع کرونا اعمال کرد.

دولت آلمان به خاطر جلوگیری از شیوع گونه‌های مختلف کرونا، از امروز، یکشنبه، قوانین کنترلی مرزی بیشتری را با جمهوری چک و ایالت «تیرول» در اتریش به اجرا در آورد.

بر اساس قوانین جدید مرزی، عبور و مرور شهروندان آلمانی، رانندگان کامیون و کارکنان بخش سلامت و شماری دیگر از افراد با محدودیت‌های مواجه و منوط به ثبت نام آنلاین و نشان دادن آزمایش منفی کرونا شده است.

«هورشت زیهوفر» وزیر کشور آلمان به روزنامه «بیلد ام زونتاگ» گفت قوانین محدودیتی جدید ممکن است باعث برخی تأخیر‌ها شود.

نرخ مبتلایان به کرونا در آلمان در هفته‌های اخیر با کاهش‌هایی مواجه بوده؛ اما مقامات این کشور نگران هستند که گونه‌های کشف شده‌ای که برای نخستین بار در انگلستان و آفریقای جنوبی کشف شده بودند، تأثیراتی را از خود بر جای بگذارند. هر دو گونه کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی در آلمان مشاهده شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به همراه ۱۶ فرماندار خود روز چهارشنبه موافقت کردند تا محدودیت‌های قرنطینه‌ای تا هفتم مارس سال جاری میلادی تمدید شوند.

از سوی دیگر، شبکه خبری بی بی سی گزارش داد در پی شیوع مواردی از کرونا، نخست وزیر نیوزیلند دستور داد تا بزرگترین شهر این کشور وارد قرنطینه شود. بر این اساس، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند پس از مشاهده سه مورد ابتلا به کرونا دستور داد تا «آوکلند» بزرگترین شهر این کشور وارد قرنطسنه شود.

این اقدامات سه روز به طول خواهد انجامید و از ساکنان این شهر خواسته شده است تا در خانه‌های خود بمانند.

طبق گزارش بی بی سی، نیوزیلند بخاطر مدیریت خئد در قبال شیوع کرونا، با تشویق‌های گسترده‌ای در خصوص این مسأله روبرو شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: