سئول، پیونگ‌یانگ را به سرقت فناوری واکسن کرونا متهم کرد

کدخبر: 2370931

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی، کره شمالی را به تلاش برای سرقت اطلاعات واکسن کرونای شرکت فایزر آمریکا متهم کرد.

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی، همسایه شمالی خود را به تلاش برای هک شرکت دارویی فایزر و سرقت اطلاعات مربوط به واکسن کرونا ساخت آن متهم کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی تلاش کرده است تا شرکت دارویی آمریکایی فایزر، یکی از شرکت‌های سازنده واکسن کرونا، را برای سرقت فناوری واکسن این بیماری، هک کند.

این در حالیست که روز گذشته چوی مون سون، فرماندار استان مرزی شمال شرقی گانگوون در  کره جنوبی اعلام کرد: دیپلماسی واکسن می‌تواند به کره جنوبی کمک کند تا با کمک واکسن روسی دوباره با کره شمالی وارد رابطه مسالمت آمیز شود.

چوی مون سون اظهار کرد: ارسال واکسن‌هایی که با استفاده از فن آوری روسی ساخته شده اند، از کره جنوبی به کره شمالی و حضور روسیه به عنوان میانجی در این بین می‌تواند به بهبود روابط بین دو کره‌ کمک کند. یک همکاری سه جانبه می‌تواند یک شروع عالی باشد. ما با شمال ارتباطی نداریم و از کمک روسیه در این زمینه استقبال خواهیم کرد. 

در ماه دسامبر نیز نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد هکر‌های کره شمالی حداقل شش شرکت دارویی را در آمریکا، انگلیس و کره جنوبی که روی واکسن کرونا کار می‌کنند، را هدف حمله سایبری قرار داده اند. آژانس دارویی اروپا نیز اخیرا اعلام کرد هکر‌ها به اسناد این نهاد اروپایی دست یافته و پس از دستکاری، آن‌ها را با هدف سلب اعتماد مردم از واکسن‌ها منتشر کرده اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: