جانسون نگران وضعیت دختر حاکم دبی

کدخبر: 2371039

نخست‌وزیر انگلیس در خصوص وضعیت دختر حاکم دبی ابراز نگرانی کرده و گفته کشورش رسیدگی سازمان ملل به پرونده او را زیر نظر خواهد گرفت.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس روز چهار‌شنبه در خصوص وضعیت شاهزاده «لطیفه بنت محمد آل مکتوم»، دختر حاکم دبی ابراز نگرانی کرد. 

به نوشته روزنامه گاردین، جانسون در این خصوص گفت که پرونده وضعیت شاهزاده لطیفه توسط «میچل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در حال بررسی است.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین درباره بررسی پرونده وضعیت وی گفت: «به نظرم آنچه که ما انجام خواهیم داد این است که منتظر بمانیم و مشاهده کنیم که چگونه آنها پیش خواهند رفت. ما [وضعیت] آن را زیر نظر خواهیم گرفت.» 

پیشتر نیز «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس درخصوص وضعیت شاهزاده لطیفه ابراز نگرانی کرده بود.

راب روز چهار‌شنبه در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت، این پرونده دشواری است و اقدام صحیح، دنبال کردن دقیق تحولات جدید پیرامون تحقیقات سازمان ملل متحد در این زمینه است..

روز سه‌شنبه بود که شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» ویدئویی متعلق به دختر جوان حاکم دبی را منتشر کرد که در آن می‌گوید زندانی شده و جانش در خطر است.

شاهزاده لطیفه در این ویدئو می‌گوید: «من مثل یک گروگان در ویلایی که به زندان تبدیل شده بازداشت هستم».

شاهزاده «لطیفه بنت محمد آل مکتوم» ۳۴ ساله، در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد با کمک یک مقام اطلاعاتی سابق فرانسه که در قایقی منتظر او بود از طریق دریا  از امارات فرار کند، اما نیروهای کماندو او را در مقابل سواحل هند بازداشت کردند بنا به تأیید خواهر لطیفه، او در دبی در حبس به سر می‌برد و نیروهای پدرش او را تحت نظر دارند و مواد مخدر به او می‌دهند.

پیش از این نیز دادگاه عالی انگلیس که وظیفه رسیدگی به دعوای حقوقی بین حاکم دبی و زن سابقش را داشت، رأی به نفع شاهزاده «هیا بنت الحسین» داد.

بر اساس رأی دادگاه عالی انگلیس، حاکم دبی در جریان پرونده، با دادگاه صادق نبوده و صراحت نداشته است. دادگاه گفته است که محمد بن راشد برای ارعاب همسر سابقش از طریق مزدوران خود دوبار سلاحی را زیر بالش او قرار داده و سلاح‌ها در هر دو بار در وضعیت آماده به شلیک بودند.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: