ماس: آلمان تحریم میانمار را در دست بررسی دارد

کدخبر: 2371239

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد کشورش نمی‌تواند در برابر تحولات میانمار موضع سکوت را در پیش بگیرد و تحریم‌هایی را علیه مقامات این کشور در دست بررسی دارد.

وزیر خارجه آلمان با نگران کننده خواندن تحولات میانمار، از احتمال اعمال تحریم علیه این کشور سخن گفت.

هایکو ماس روز دوشنبه اعلام کرد تحولات در میانمار نگران کننده است. وزیر خارجه آلمان تاکید کرد برلین نمی‌تواند در برابر این تحولات کنار مانده و تنها نظاره گر باشد.

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: برلین تحریم‌هایی را علیه مقامات میانمار در دست بررسی دارد.

ماس افزود: ما از همه کانال های دیپلماتیک برای فشار در جهت کاهش تنش در میانمار استفاده خواهیم کرد اما در عین حال، به عنوان آخرین چاره، تحریم های ارتش میانمار را نیز آماده خواهیم کرد.

پیش از این دولت آمریکا ۸ ژنرال ارتش میانمار و سه نهاد مرتبط با ارتش را هدف تحریم قرار داد و از سایر اعضای سازمان ملل متحد خواست تا از این الگو پیروی کنند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این افراد را مسئول کودتای نظامی در میانمار معرفی کرد. کانادا نیز ۹ نیروی نظامی ارتش میانمار را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

انگلیس ۳ نیروی نظامی ارتش میانمار را به اتهام نقض جدی حقوق بشر پس از کودتای نظامی در این کشور تحریم کرد. دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: «ما در کنار دیگر متحدان بین‌المللی خود، ارتش میانمار را به‌خاطر نقض حقوق بشر و پیگیری عدالت برای مردم میانمار مورد بازخواست قرار خواهیم داد.»

آنگ سانگ سوچی، رئیس حزب حاکم و مشاور دولت، به همراه «وین مینت»، رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشورِ واقع در جنوب شرق آسیا، در یک یورش در ساعات اولیه صبح روز اول فوریه به وقت محلی بازداشت شدند.

ارتش میانمار دلیل اصلی بازداشت رهبر حزب حاکم و دیگر مقامات دولتی را تحقیق نکردن درباره تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی عنوان کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: