دیدار فرمانده سنتکام با رئیس جمهور و رئیس ستاد ارتش مصر

کدخبر: 2371289

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با رئیس جمهوری مصر درخصوص ادامه روند هماهنگی در قبال مسائل منطقه و زمینه‌های همکاری گفتگو کردند.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در قاهره دیدار کرد.

تاکنون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با رهبران مصری و بیشتر رهبران منطقه تماس برقرار نکرده است، اما از زمان روی کار آمدن جو بایدن، این اولین سفر یک مسئول نظامی آمریکایی عالی رتبه است.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیسی با حضور محمد فرید، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر و جاناتان کوهن، سفیر آمریکا در قاهره، با مکنزی دیدار کرد.

سیسی در این دیدار نسبت به توسعه همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه در سطح نظامی ابراز امیدواری کرد.

مکنزی نیز بر اهتمام برای ادامه روند هماهنگی و رایزنی با مصر در قبال مسائل منطقه تاکید کرد.

در این دیدار، راه‌های توسعه روابط همکاری در سطح نظامی و امنیتی، مبارزه با تروریسم، برنامه‌های آموزش و مسائل خاورمیانه و شاخ آفریقا و شرق مدیترانه مورد بررسی قرار گرفت.

مکنزی همچنین در دیدارش با رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در خصوص پرونده "آموزش‌های مشترک" و مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

وی افزود که در این دیدار، پاره‌ای از مسائل مورد توجه مشترک در زمینه‌های همکاری نظامی و تبادل تجارب میان نیروهای مسلح دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

مکنزی نیز طی این دیدار ابراز امیدواری کرد که مرحله کنونی و آتی، صحنه همکاری‌های بیشتر برای برآورده شدن منافع مشترک باشد.

محمد فرید نیز بر عمیق بودن روابط مصر و آمریکا تاکید کرد و نسبت به روابط شراکت میان نیروهای مسلح "این دو کشور دوست" ابراز افتخار کرد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: