درآمد نجومی ترامپ در دوره ریاست جمهوری

کدخبر: 2371311

گزارش سازمان غیرانتفاعی "شهروندان حامی مسوولیت‌پذیری و اخلاق در واشنگتن" نشان می‌دهد، دونالد ترامپ در طول چهار سال ریاست جمهوری خود به میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار پول درآورده است.

این گروه با بررسی صورت‌های مالی رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی شد، گرچه دونالد ترامپ به اهدای حقوق رسمی خود از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌بالید، اما این تنها بخش کوچکی از درآمدی است که او در دوران ریاستش از طریق "کسب و کار ترامپ" به دست آورده است.

این سازمان محاسبه کرد که با وجود کاهش درآمدهای مهم در سال ۲۰۲۰ بابت پاندمی کرونا، در مجموع ترامپ دست‌کم یک میلیارد و ۶۱۳ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۱۳ دلار از "سازمان ترامپ" و منابع درآمدی دیگر کسب کرده است.

او در نهایت به کسب یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۲۰۲ دلار اذعان کرد اما فرم‌های اطلاعاتی با دارایی‌های که به عنوان درآمد سالانه "بیش از ۵ میلیون دلار" فهرست شده‌اند، گنگ هستند.

ساختار کسب و کار "سازمان ترامپ" بدین معناست که درآمدهای اعلام شده لزوما به معنای درآمد شخصی او از آنها نیست.

سهم عمده‌ای از این درآمد از املاک و مستغلات بسیار معروفی هستند که تحت مالکیت این گروه قرار دارد و ترامپ در دوران ریاست جمهوری خودش معمولا در آنها دیده می‌شد: مارالاگو، هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن دی.سی و زمین گلف او در دورال واقع در فلوریدا، بدمینستر در نیوجرسی و ترامپ نشنال در ویرجینیا.

آنها در مجموع بیش از ۶۲۰ میلیون دلار طی چهار سال درآمد کسب کردند که این میزان با توجه به محدویت‌های سفر و گردشگری ناشی از کووید-۱۹ کاهش نشان می‌دهد.

انتشار گزارش "شهروندان حامی مسوولیت‌پذیری و اخلاق در واشنگتن" در حالی صورت گرفت که دیوان عالی آمریکا با صدور حکمی دونالد ترامپ را وادار ساخته تا اظهارنامه مالیاتی خودش را به دادستان‌ها در نیویورک تحویل دهد. سازمان ترامپ به این گزارش واکنشی نداشت.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: