فیصل المقداد: اشغالگری ترکیه و آمریکا ناقض حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی است

کدخبر: 2371357

وزیر خارجه سوریه در دیدار با فرستاده سازمان ملل، اشغالگری ترکیه و آمریکا را نقض حاکمیت دمشق و برخلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت خواند.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه با اشاره به برگزاری نشست پنجم کمیته قانون اساسی در ژنو طی ماه گذشته میلادی تاکید کرد این کمیته در اتخاذ تصمیم باید آزاد و بدون مداخله طرفهای خارجی باشد.

وی همچنین خواستار بی طرفی فرستاده سازمان ملل در امور سوریه شد و گفت که سازمان ملل باید نقش تسهیل‌گر و بی طرفانه خود را حفظ کند. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، فیصل مقداد روز دوشنبه با «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه دیدار و درباره روند سیاسی و شرایط اقتصادی سوریه بحث و رایزنی کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری سانا، مقداد به پدرسون گفت که اقدامات محدودکننده و تحریم‌های یک‌جانبه غرب در شرایط بحران ویروس کرونا باعث پیچیده‌تر شدن شرایط سوریه و مردم این کشور شده است. 

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت، اشغالگری آمریکا و ترکیه و حمایت آنکارا از تروریستها نقض حاکمیت دمشق و برخلاق قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است. 

فیصل مقداد همچنین در این دیدار به تاثیرات مخرب جنایتها و سرکوبگریهای نیروهای دموکراتیک سوریه(SDF) علیه مردم سوریه در استانهای الحسکه، رقه و دیرالزور نیز اشاره کرد. 

وی از سازمان ملل متحد خواست مطابق با منشور این سازمان و قواعد روابط بین‌المللی صدای خود را علیه این اقدامات بلند کند و مطابق با قواعد بشردوستانه بین‌المللی مواضع شفاف اتخاذ کند. 

در این دیدار که قبل از نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو انجام شد، وزیر خارجه سوریه از تحریمهای غرب که تنها مردم عادی سوریه را هدف گرفته است نیز شدیدا انتقاد کرد.

 

 

منبع: فارس
ارسال نظر: