پنتاگون: ۱۲۵ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین انجام می‌دهیم

کدخبر: 2371656

وزارت دفاع آمریکا از کمک نظامی ۱۲۵ میلیون دلاری به اوکراین برای مقابله با اقدامات روسیه خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه از بسته کمک نظامی ۱۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از جمله تحویل دو قایق گشت زنی جنگی به منظور کمک به این کشور برای دفاع از آب‌های سرزمینی خود خبر داد.

بر این اساس، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۵۰ میلیون دلار مبلغ باقیمانده از کمک‌های نظامی مورد تایید کنگره برای ۲۰۲۱ به اوکراین ارائه نخواهد شد مگر آنکه وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریکا تایید کنند اوکراین به پیشرفت کافی در زمینه اصلاحات دفاعی مهم در سال جاری دست یافته است.

این مطلب در شرایطی بیان می‌شود که کیف درگیر منازعه‌ای پرهزینه با مسکو است که سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را تصرف و از شورشیان هوادار روسیه در شرق اوکراین حمایت کرد. این جنگ که هم اکنون در هفتمین سال خود است، جان بیش از ۱۴ هزار نفر را گرفته و قطب صنعتی اوکراین را نابود کرده است.

پنتاگون اعلام کرد این کمک نظامی تاکیدی مجدد بر تعهد آمریکا به ارائه تسلیحات مرگبار دفاعی به منظور امکان دادن به اوکراین برای دفاع کارآمدتر از خود در برابر تجاوز روسیه است.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی در کتاب توهم بزرگ اقدامات دولت آمریکا و گسترش ناتو به مرز‌های روسیه را دلیل وقوع بحران اوکراین می‌داند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: