شورای امنیت فردا درباره تیگرای تشکیل جلسه می‌دهد

کدخبر: 2371739

شورای امنیت روز پنجشنبه بنا به درخواست ایرلند، جلسه غیرعلنی را را برای بررسی وضعیت انسانی در تیگرای در شمال اتیوپی برگزار می‌کند.

نابع دیپلمات با بیان اینکه این جلسه روز پنجشنبه برگزار می‌شود،مشخص نکردند که آیا در این جلسه اعضای شورای امنیت بیانیه‌ای را درخصوص اوضاع در تیگرای صادر می کنند یا خیر.

آخرین جلسه شورای امنیت درمورد تیگرای دوم فوریه برگزار شد تا طی آن درخواست رسیدن کمک‌های انسانی بیشتر به این منطقه داده شود. در آن روز، چین و اعضای آفریقایی در شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای از شورا مخالف کردند.

یک دیپلمات که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که تعدادی از اعضای شورای امنیت با ایرلند در درخواست برای برگزاری نشست هم‌صدا شدند.

استونی، فرانسه، نروژ، انگلیس و آمریکا روز سه شنبه خواهان انجام تحقیقات بین المللی پیرامون خشونت‌هایی شدند که سازمان‌هایی حقوقی از وقوع آن در تیگرای سخن می‌گویند.

کشورهای آفریقایی معتقدند که اوضاع تیگرای، یک مساله داخلی در اتیوپی است. اما کشورهای غربی بر این باورند که جزو اختیارات این شورا است که به بررسی مساله تیگرای به دلیل بحران انسانی ناشی از آن و سرازیر شدن آوارگان به کشورهای همسایه بپردازد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: