ترامپ از حزب جمهوریخواه خواست از نامش برای کسب درآمد استفاده نکند

کدخبر: 2371836

دونالد ترامپ ارگانهای حزب جمهوریخواه را تحت فشار گذاشته تا دست از استفاده از نام وی و ارجاع دادن به او به جهت کسب پول و فروش کالا خودداری کنند.

دو منبع آگاه به پایگاه هیل تایید کردند که وکلای دونالد ترامپ این درخواست را با فرستادن نامه‌هایی طی روز جمعه به کمیته ملی حزب جمهوریخواه، کمیته ملی سناتوری حزب جمهوریخواه و کمیته ملی کنگره‌ای حزب جمهوریخواه مطرح کردند.

این سه گروه بزرگترین نهادهای عامل جذب اعتبارات مالی برای حزب جمهوریخواه هستند.

ترامپ از خیلی وقت پیش به خاطر دانشش در حوزه بازاریابی که ناشی از سابقه فراوان کار در حوزه املاک بوده شناخته شده است و حتی هنگامی که در ریاست جمهوری بود نسبت به اینکه چطور قانونگذاران و ارگانهای حزب از نام او برای کسب منفعت برای خودشان و کاندیداهای دیگر استفاده کنند، مدعی بود.

یک مشاور ترامپ به پولتیکو که اول درباره این نامه‌ها گزارش کرد، گفت: دونالد ترامپ متعهد به حزب جمهوریخواه و انتخاب شدن محافظه کاران حامی رویکرد "اول آمریکا" است اما به هیچ کس چه دوست چه دشمن مجوز استفاده از تشابه با خودش بدون تایید مستقیم را نمی‌دهد.

این اقدام درست در همان روزی صورت گرفت که کنگره ملی حزب جمهوریخواه دو ایمیل را برای حامیانی که به دنبال ارائه کمک مالی به شکل کارت‌های تشکر از ترامپ هستند، فرستاد.

در یکی از این ایمیلها عنوان شد: دونالد ترامپ همواره برای مردم آمریکا خواهد ایستاد و من تنها به دنبال راهی عالی برای آنکه شما حمایتتان را از او نشان دهید بوده‌ام. من به عنوان یکی از وفادارترین حامیان دونالد ترامپ فکر می‌کنم که شما شایسته این افتخار بزرگ که نامتان را به کارت رسمی تشکر از ترامپ اضافه کنید، هستید.

هیچ یک از سه گروهی که نامه‌های درخواست توقف تبلیغ با استفاده از نام و تشابه دادن به ترامپ را دریافت کردند بیانیه‌ای در پاسخ به درخواست پایگاه هیل ارائه نکردند.

به نظر می‌رسد این نامه وکلای ترامپ بخشی از تلاشهای این رئیس جمهور سابق به منظور تقویت جایگاهش به عنوان یک عنصر با نفوذ در حزب جمهوریخواه است. ترامپ قبلا هم از این صحبت کرده که به شدت در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره فعال خواهد بود و در عین حال مطرح ساختن سومین نامزدی برای ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۴ را در نظر دارد و انتظار می‌رود که اکثر جمهوریخواهان هم به دنبال حمایت از او در این مسیر باشند.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: