درخواست روحانی از شورای نگهبان

کدخبر: 2371983

حسن روحانی: اعمال تغییر در قوانین عادی و دائمی در قانون بودجه برخلاف قانون اساسی و به صلاح ساختارمندی نظام اقتصادی و اداری کشور نیست و مطمئنا شورای محترم نگهبان طبق روال معمول در اینگونه موارد اقدام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در دویست و دهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به ضرورت تصویب و ابلاغ قانون بودجه در موعد مقرر قانونی، تاکید کرد: قانون بودجه یک سند مالی یکساله است و اعمال تغییر در قوانین عادی و دائمی در قانون بودجه برخلاف قانون اساسی و به صلاح ساختارمندی نظام اقتصادی و اداری کشور نیست و مطمئنا شورای محترم نگهبان طبق روال معمول در اینگونه موارد اقدام خواهد کرد.

 

ابرطبق حد دخالت صحن علنی مجلس در تصویب بودجه مشخص است. در سال‌های گذشته با بالا گرفتن اختلاف بین مجلس و دولت درخصوص ساختار بودجه، شورای نگهبان روی تعیین شاکله‌ی بودجه توسط دولت پافشاری کرده است و این یعنی برطبق قانون مجلس اجاره‌ی ایجاد اصلاحات اساسی در بودجه را ندارد. 

این اظهارات روحانی در شرایطی صورت می‌گیرد که مجلس شورای اسلامی با علم به این حق قانونی دولت، اصلاحات مدنظر خود را به صورت حداقلی بر لایحه‌ی دولت اعمال کرد. باید دید که شورای نگهبان با این درخواست رئیس‌جمهور برای اصلاح مجدد بودجه چطور مواجه خواهد شد. 

 

ارسال نظر: