رئیسی: تعاونی‌های مسکن باید کنترل بشوند

کدخبر: 2371985

رئیسی: چرا که برخی افراد تحت عنوان تعاونی‌ها، زمینی را تصرف می‌کنند و بعد به دستگاه‌های مربوطه فشار می‌آورند و سپس اراضی را در محدوده‌های حریم قرار می‌دهند

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال که در دماوند برگزار شد اظهار داشت: نسبت به خلع یدهای انجام شده و دادگاه‌هایی که تشکیل شده ۳۰۰ شعبه در دادسراهای کشور ایجاد و ۷۰۰ شعبه در دادگاه‌ها به طور اختصاصی به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند که اقدامات بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه افراد و اشخاص باید نسبت به تعاونی‌ها حساس باشند افزود: چرا که برخی افراد تحت عنوان تعاونی‌ها، زمینی را تصرف می‌کنند و بعد به دستگاه‌های مربوطه فشار می‌آورند و سپس اراضی را در محدوده‌های حریم قرار می‌دهند و استدلال این است که چون تعاونی هستند ایرادی وارد نیست و ایراد به اشخاص وارد است، در صورتی که چنین چیزی قابل قبول نیست.

رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف در هر صورتی تخلف است و اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌شناسد گفت: تعاونی‌ها باید کنترل شوند و در دادگستری‌ها صدها پرونده فقط مربوط به تخلف تعاونی‌ها وجود دارد و باید رعایت قانون صورت بگیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نباید بگذاریم تخلف رخ بدهد عنوان داشت: زمانی که ساختمان آغاز می‌شود باید در ابتدای کار با آن برخورد شود و نباید بگذاریم کار به پرونده سازی و دادگاه برسد و اگر در بخش‌هایی نیرو وجود ندارد باید در خصوص آن تمهیداتی اندیشید مثلاً ساخت هتل در بستر رودخانه ممنوع است و از همان ابتدا باید با آن برخورد شود.

وی افزود: شوراهای شهر قرار بود بازوی توانای شهرداران بشوند و شهرداران باید بازوی توانمند شورای شهر می‌شدند و هر دو شهری دینی و اسلامی می‌ساختند لذا باید آسیب‌های شوراهای شهر دقیق شناسایی شود و برای شوراهای بعدی با قید و نگاه گره گشایی شهرها وارد عرصه شوند.

رئیسی بیان داشت: طبق آمار بیشترین تخلفات در حوزه روستاها و شهرها و حریم راه‌ها بوده است.

وی در خصوص چاه‌های غیرمجاز نیز اظهار داشت: چاه‌های غیرمجاز یکی از مشکلات جدی کشور است و شاید به میزان چاه مجاز در کشور، چاه غیر مجاز وجود دارد و اگر بیشتر نباشد کمتر نیست؛ که این مسئله هم به بسترهای زیرزمینی ضربه می‌زند و هم مشکلات جدی ایجاد می‌کند لذا این را باید مورد پیگیری قرار داد.

منبع: مهر
ارسال نظر: