ظرفیت بیمارستان های پاریس رو به اتمام است

کدخبر: 2372027

مقامات بهداشتی فرانسه هشدار دادند: با افزایش موارد ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹، ظرفیت بیمارستان های پاریس رو به اتمام است.

مسئولان بهداشتی فرانسه روز گذشته هشدار دادند که بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در منطقه پاریس مملوء از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شده است و اکنون پزشکان، جراحی های غیرضروری را به منظور خالی شدن ظرفیت بیمارستان ها برای بیماران کرونایی لغو کرده اند.

افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پیش از جلسه بحران دولت در روز چهارشنبه گزارش شده و در حالیکه مقامات فرانسه امیدوارند از اعمال محدودیت های شدید کرونایی در پایتخت جلوگیری کنند اما گزارش ها حاکیست که شیوع سویه جهش یافته کروناویروس انگلیسی به سرعت در فرانسه رو به گسترش است.

در پاریس و مناطق اطراف آن ۱۰۱۸ تخت بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی به بیش از ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص داده شده است. این اولین بار از ۱۸ نوامبر و زمان اعمال دومین قرنطینه سراسری در فرانسه است که آمار بستری ها از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

اکنون انجام ۴۰ درصد از جراحی های غیرضروری در بیمارستان ها به تاخیر افتاده تا مجموع ۱۵۷۷ تخت بیمارستانی به مبتلایان کووید-۱۹ اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، در مجموع هم اکنون ۳۹۱۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در فرانسه بستری هستند و این رقم در موج دوم بیماری به ۴۹۰۰ مورد رسیده است.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: