به دنبال خالی کردن زندان‌ها به هر قیمتی نیستیم

کدخبر: 2372060

رئیس سازمان زندان‌ها در اولین برنامه سفر به استان کردستان با حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حاج محمدی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: برای توسعه خدمات قضایی و همکاری با مراجع قضایی، تمام زندان های کشور به طور مرتب با شاخص های قضایی پایش می شوند.

وی با اشاره به طرح پایش و غربالگری زندان‌ها با هدف کاهش جمعیت کیفری اظهار داشت: به همکاران قضایی و جامعه این اطمینان را می دهیم که افراد مستحق تخفیف که در فرآیند اصلاح و تربیت متنبه شده و شرایط بازگشت به جامعه را دارند  شناسایی می‌کنیم و نمی خواهیم زندان ها را به هر قیمتی خالی کنیم.

حاج محمدی با اشاره با آداب قضا در نظام اسلامی گفت: هدف نهایی از برخورد با مجرم اصلاح و تربیت اوست و گاه یک نگاه مهربانانه و یک توصیه همکار قضایی ما را به آن هدف می رساند.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: قاضی نقش طبابت و تربیتی دارد و ما در زندان ها در نقش پرستاری هستیم که نسخه های قضات را اجرا می کنیم و وظیفه داریم وضعیت زندانی را صادقانه پایش و گزارش دهیم.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به اینکه اصلاح مجرمین ماموریت مشترک قوه قضاییه و سازمان زندان هاست افزود: در کردستان ضدانقلاب طمع بیشتری دارد و دام های مختلف را برای صبر جوانان ما پهن کرده اما عملکرد خوب ما می تواند نقشه های آنان را نقش برآب کند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن سعی می کند زندان را تهدید معرفی کند ما با نوع نگاه انسانی و اخلاقی و عملکرد خوب می توانیم از این تهدید یک فرصت بسازیم.

در این جلسه حجت الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تشکر از حضور رئیس سازمان زندان ها گفت: کردستان شهر مجاهدت های خاموش است و به لطف خداوند همکاری خوبی بین نهادهای مختلف در این استان برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد.

وی تصریح کرد: سیاست‌ها و برنامه های خوب قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها را در این استان با جدیت پیگیری می کنیم.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان گزارشی از وضعیت زندان‌ها ارائه کرد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: