هشدار روسیه نسبت به افزایش تحرکات ترکیه در حومه رقه سوریه

کدخبر: 2372373

روسیه نسبت به افزایش تحرکات نیروهای ترکیه در اطراف شهر عین عیسی در حومه رقه و انتقال تجهیزات نظامی به این منطقه هشدار داد.

تحرکات نظامی ترکیه در محورهای عین عیسی در حومه شمالی رقه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و هدف آن تلاش برای محاصره این شهرک استراتژیک است که راه ارتباطی میان پایگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) در غرب و شرق رود فرات است.

نیروهای ترکیه برای ایجاد پنجمین پایگاه خود در این منطقه تلاش می‌کنند و تجهیزات نظامی سنگین و تجهیزات لجستیکی را به این منطقه منتقل کرده‌اند.

نیروهای ترکیه چهار پایگاه در این منطقه دارند: پایگاه اول روبروی عین عیسی از محور شمالی است و پایگاه دوم روبروی روستای جهبل در شرق است. پایگاه سوم روبروی پمپ بنزین در غرب و پایگاه چهارم غرب عین عیسی واقع است. قرار است پایگاه پنجم روبروی روستای الدبس ایجاد شود.

در این راستا نیروهایی از گروه‌های شورشی مورد حمایت آنکارا برای نفوذ به پایگاه‌های قسد در حومه عین عیسی تلاش کردند و درگیری‌هایی میان دو طرف در نزدیکی جاده حلب_لاذقیه در غرب عین عیسی رخ داد. به گفته منابع در این درگیری‌ها تعدادی کشته و زخمی شدند.

نیروهای ترکیه طی روزهای اخیر تحرکات بی سابقه‌ای را آغاز کرده‌اند.

الکساندر کاربوفی، معاون مدیر مرکز آشتی حمیمیم روسیه در سوریه نسبت به ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به استان رقه و تقویت پایگاه‌های خود در آنجا ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: این اقدامات نقض توافق سوچی است که اکتبر ۲۰۱۹ میان روسیه و ترکیه امضا شد و تلاش‌های دو طرف برای حل بحران سوریه را از بین می‌برد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: