عربستان سعودی خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شد

کدخبر: 2372395

اعضای کابینه عربستان سعودی در نشستی به ریاست «ملک سلمان» بار دیگر به اتخاذ مواضع خصمانه علیه ایران مبادرت ورزیده و خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه تهران شدند.

اعضای کابینه عربستان سعودی نشستی را به ریاست «ملک سلمان» پادشاه این کشور برگزار کردند. در جریان این نشست، اعضای کابینه سعودی به بررسی تحولات یمن پرداختند.

بر اساس این گزارش، اعضای کابینه سعودی در جریان نشست مذکور طبق روال گذشته اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند. اعضای این کابینه بدون ارائه هیچ‌گونه دلیل، سند و مدرکی مدعی حمایت تسلیحاتی تهران از «أنصارالله» در یمن شدند.

اعضای کابینه عربستان سعودی همچون گذشته در این نشست مواضع ضد ایرانی جدیدی نیز اتخاذ کردند و خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شدند. فرافکنی‌های سعودی علیه ایران درحالی است که این کشور طی ۶ سال گذشته جنایت‌های فراوانی را در یمن مرتکب شده است.

پیش از این، مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل هشدار داده بود: ما شاهد بزرگترین فاجعه انسانی هستیم. به عنوان مثال اگر کمک‌های لازم ارائه نشود، ۴۰۰ هزار کودک یمنی جان خود را از دست خواهند داد. یعنی هر ۷۵ ثانیه یک کودک یمنی جان خواهد سپرد.

کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که عربستان سعودی به دلیل ناتوانی در مقابله با حملات و عملیات‌ استراتژیک اخیر یمنی‌ها علیه اهداف حساس خود دست به اتهام زنی به دیگران از جمله تهران می‌زند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: