اولیانوف: چرا بعضی ها عبرت نمی گیرند

کدخبر: 2372269

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در واکنش به ادعاهای ایران ستیزانه یک پایگاه خبری سعودی، یادآوری کرد که رویکرد فشار حداکثری آمریکا شکستی مفتضحانه بوده است.

میخائیل اولیانوف نماینده ویژه روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری به ادعای رسانه سعودی «عرب نیوز» که از توسل به اهرم فشار و اعمال تحریم های ضدایرانی دفاع کرده بود؛ پاسخ داد.

وی در این باره نوشت: بعضی ها نمی توانند از اشتباهات گذشته درس بگیرند. آیا به شواهد بیشتری برای درک ناکامی کامل سیاست فشار حداکثری نیاز داریم؟ آیا (با همه آن فشارها) شروط ۱۲ گانه مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا، عملی شد؟ استدلال مخالفین برجام را نمی توان جدی گرفت.

3720317

این در حالی است که دولت جدید واشنگتن نیز اگرچه تحریم های نامعقول ترامپ را به منزله اهرم چانه زنی پای میز مذاکره با ایران حفظ کرده اما به این حقیقت نیز اذعان کرده است که رویکرد فشار حداکثری نتیجه ای معکوس داشت و در نهایت به پافشاری ایران به حفظ حقوق هسته ای اش منجر شد حال آنکه جمهوری اسلامی به دولت بایدن نیز گوشزد کرده که نباید زیاده خواهی های خود را به توافق برجام بسط دهد که یک بار برای همیشه درباره آن مذاکره شده است.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: