ایلام در قعر استان‌های توسعه یافته

کدخبر: 2372452
خبرنگار:

علی اکبر بسطامی شامگاه شنبه با حضور در برنامه زنده افق روشن از سیمای مرکز ایلام، گفت: استان ایلام دارای مواهب خدادادی زیادی است که با این حال، زیبنده ایلام نیست که در قعر جدول استان‌های توسعه یافته کشور باشد.

به گزارش نسیم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر: علی اکبر بسطامی شامگاه شنبه با حضور در برنامه زنده افق روشن از سیمای مرکز ایلام، گفت: استان ایلام دارای مواهب خدادادی زیادی است که با این حال، زیبنده ایلام نیست که در قعر جدول استان‌های توسعه یافته کشور باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ایرادات اصلی در بحث مدیریتی در کشور و استان بزرگنمایی عملکردها است.

وی با بیان اینکه منکر زحمات مسئولین استانی نیستیم، ادامه داد: آمارهای غلط و بزرگ‌نمایی عملکردها، مشکلی است که گریبان استان را گرفته است و باید واقعیت‌هایی که در استان وجود دارد به صورت صحیح اعلام شود.

نماینده ایلام گفت: استانی متمدن، شیعه و شهیدپرور هستیم و نباید جایگاه استان در قعر جدول استان‌های توسعه یافته کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ را به فضل خدا دوران وفور اعتبارات استان می دانم، گفت: ۲۹۵ میلیارد تومان در تلفیق بودجه برای راه آهن استان در نظر گرفته شده و در برنامه ششم توسعه صراحتاً اعلام شده که استان‌های نفتی باید به راه ریلی دسترسی پیدا کنند که ایلام، فاقد راه ریلی است.

وی با اشاره به مزیت ۴۲۰ کیلومتر مرز و همسایگی با کشور همسایه عراق اشاره کرد و ادامه داد: کشور عراق با بازارچه مرزی چنگوله موافقت کرده است که مسئولین استانی باید از این موقعیت استقبال کنند.

بسطامی در پایان به مساله ششمین دوره انتخابات شورای شهر ایلام اشاره کرد و گفت: در بحث شوراها، مجلس مسئولیت نظارتی دارد و مردم باید افرادی را انتخاب کنند که دارای سابقه اجرایی، کاردان و برای استان راهگشا باشند.

وی گفت: ۶۵۳ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان ایلام در ۲۷ شهر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۸۵ نفر مرد و ۶۸ نفر زن هستند.

منبع: مهر
ارسال نظر: