محدودیت‌های کرونایی برای پرواز به 42 کشور

کدخبر: 2372778

ستاد ملی مقابله با کرونا کشورها را به دو دسته «ویژه» و «پرخطر» از نظر شیوع کرونا دسته‌بندی کرده است، که از این رقم ۱۵ کشور شرایط ویژه کرونایی دارد که پرواز مستقیم و کانکشنی به آنجا نداریم.

محمدحسن ذیبخش درباره آخرین وضعیت پروازها به کشورهای ویژه و پرخطر توضیح داد: ستاد ملی مقابله با کرونا کشورها را به دو دسته «ویژه» و «پرخطر» از نظر شیوع کرونا دسته‌بندی کرده است، در کشورهای ویژه، «منع تردد» داریم و در کشورهای پرخطر باید «پروتکل‌های خاص به صورت جدی و دقیق» رعایت شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در حال حاضر‌ طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا 42 کشور برای ما شرایط ویژه و پرخطر دارد که شامل 15 کشور با شرایط ویژه و 26 کشور هم با شرایط پرخطر است که پروتکل‌ها باید به صورت خاص و ویژه در آنها اعمال شوند.

فهرست 15 کشور ویژه که پرواز بین ایران و آن کشورها متوقف است‌

وی افزود: در فهرست کشورهای با شرایط ویژه، ممنوعیت پذیرش مسافر مستقیم و غیرمستقیم مستقر در این کشورها ظرف دو هفته قبل از موعد سفر به استثنای دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی ‌داریم.

ذیبخش بیان کرد: در حال حاضر به 15 کشور ویژه منع پرواز و تردد داریم که هیچ پروازی نه مستقیم و نه کانکشنی بین کشور ما و این کشورها انجام نمی‌شود؛ این کشورها شامل کشورهای هند، پاکستان، برزیل، فرانسه، بوتسوانی، عراق، جمهوری چک،‌ استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، زامبیا و آفریقای جنوبی است.

فهرست 27 کشور پرخطر که پرواز بین ایران و آن کشورها با شرایط خاص است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: کشورهای پرخطر که با بروز بالای بیماری شناخته شده‌اند، دارای شرایط عدم منع تردد با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدأ‌ و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای 8 سال است.

وی افزود: این کشورها شامل آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، استونی،‌ اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا ،‌صبرستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی است.

انجام 2 پرواز در هفته به انگلستان‌

ذیبخش اظهار داشت: همچنین در سایر کشورها عدم منع تردد با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدأ و انجام مراقبت‌های سندرمیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز ضرورت دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی اضافه کرد: در حال حاضر پروازهای انگلیس به دلیل بهتر شدن شرایط این کشور برقرار شده است و هفته‌ای دو پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بین تهران و لندن برقرار است.

منبع: فارس
ارسال نظر: