ورود عجیب مجمع تشخیص به مشکلات معیشتی

کدخبر: 2373438

مجمع تشخیص به دنبال برگزاری جلسه ویژه برای بحث و بررسی درخصوص کمک به رفع مشکلات معیشتی مردم است. اما این جلسه چه نسبتی با اختیارات این نهاد دارد؟

نسیم‌آنلاین:

خبر - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه‌ای که در هفته‌ی گذشته برگزار شد با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت:‌ان‌شاءالله در آینده نزدیک، جلسه‌ای ویژه برای بحث و بررسی و جمع‌آوری پیشنهادهای اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص کمک به رفع مشکلات معیشتی مردم خصوصاً برنامه‌های عاجل، تشکیل خواهیم داد و ماحصل مباحث را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهیم کرد.

تحلیل - در اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی آمده است: مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصلحت در مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تامین نکند و مشاوره در اموری که رهبری به آنان ارجاع می‌دهد و سایر وظایفی که در این قانون ذکر شده است به دستور رهبری تشکیل می شود.

براساس تصریح قانون اساسی ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوعات مختلف منوط به ارجاع مسئله توسط رهبری به این مجمع برای ارائه مشورت است. مشخص نیست که این نهاد براساس چه اختیاری قصد تشکیل جلسه با موضوع مشکلات معیشتی مردم و ارائه‌ی پیشنهاد به رهبری را دارد. 

ارسال نظر: