ورود روزانه بیش از ۳ هزار شهروند افغان به ایران

کدخبر: 2374779

مقام‌های محلی در ولایات هرات و نیمروز می‌گویند که روزانه بیش از سه هزار نفر از شهروندان افغانستان به دلیل مشکلات اقتصادی این کشور وارد ایران می شوند.

مقام‌های محلی در ولایات هرات و نیمروز می‌گویند که روزانه بیش از سه هزار نفر از شهروندان افغانستان به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود کار در این کشور از مسیرهای قانونی وارد ایران می شوند.

«همایون همت» معاون کمیساری اسلام قلعه در مرز مشترک افغانستان و ایران گفت: «کسانی که به طور قانونی به ایران می‌روند روزانه در حدود ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ نفر هستند و نیز کسانی که از ایران به کشورشان باز می گردند نیز در حدود ۱۰۰۰ نفر برآورد می شود».

ر همین حال، کسانی که به ایران می‌روند می‌گویند که با مشکلات و چالش‌های شدید اقتصادی روبرو هستند و به ترک کشور مجبور شده اند.

«فرهاد سلطانی» شهروند هراتی در این باره اظهارداشت که «بیکاری است، چند ماه است که کار نمی‌کنیم و بیکار هستیم، و به ایران می‌رویم».

«سلطان میر» شهروندی از ولایت فاریاب نیز به رسانه ها گفت که «اینجا در افغانستان کاروبار نیست، هوا سرد است، می رویم به تهران به خاطر اینکه کاری پیدا کنیم».

با افزایش سفرهای شهروندان افغانستان به ایران، روند بازگشت مهاجرین نیز افزایش یافته است به طوری که روزانه بیش از ۲ هزار نفر از مرز اسلام قلعه وارد هرات و نیمروز می شوند.

براساس آمارها، در کنار سفر قانونی افغان‌ها، روزانه تعداد بسیاری از افراد از مسیرهای غیرقانونی وارد ایران می شوند.

 

منبع: شفقنا
ارسال نظر: