نجومی‌بگیران پرمدعا

کدخبر: 2374963

افشای یک سند مالی از دوره مدیریت عزیزی خادم رئیس معزول فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد وی در طول یازده ماه حضورش در این مجموعه به صورت میانگین نزدیک به ۵۵ میلیون در ماه به عنوان حقوق دریافت کرده و در کنار این مبلغ مبالغ دیگری از قبیل پاداش، کارانه و حق مأموریت‌های خارجی دریافت کرده است.

یکی از دلایل مطرح شده برای عزل عزیزی خادم از سوی هیئت رئیسه، عدم شفافیت مالی رئیس فدراسیونی بود که در شروع فعالیت‌های انتخاباتی‌اش وعده درآمد ۱۰ میلیون دلاری داده بود، اما در زمان مدیریت یک ساله خود، جز استفاده از کمک‌های دولتی، نتوانست عایدی خاصی برای فوتبال داشته باشد. به نوعی کاشت عزیزی خادم در دوره ریاستش در فدراسیون فوتبال صفر بود، اما نکته مهم ماجرا برداشت او از فدراسیونی است که دوره سختی را به لحاظ اقتصادی پشت سر می‌گذارد.

براساس سندی منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم، عزیزی خادم در دوره کوتاه ریاستش بر فدراسیون فوتبال از اسفند ۱۳۹۹ تا اسفند ۱۴۰۰ مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال (۳۰۶ میلیون تومان) به عنوان پاداش صعود به جام جهانی دریافت کرده است. 

مبلغ حقوق و مزایای عزیزی خادم در دوره ریاستش ماهیانه ۲۶ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان بوده و در یک سال ۳۰۳ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان دریافت کرده است. در کنار دریافت این حقوق، رئیس معزول فدراسیون مبلغ ۵۷ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان به عنوان کارانه و سایر مزایا دریافت کرده است.

جمع مبالغ دریافتی عزیزی خادم به عنوان حقوق، مزایا، کارانه و همچنین پاداش صعود به جام جهانی ۶۶۷ میلیون و ۴۹ هزار تومان بوده است.

با توجه به ارقامی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، به طور میانگین، دریافتی ماهیانه عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال مبلغ ۵۵ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان بوده است.

نکته جالب توجه در این سند بخش توضیحات آن است. در این بخش آمده که «پرداخت هزینه‌های ارزی سفرهای خارج از کشور به دلیل اینکه اسناد هزینه‌های آن نزد دیوان محاسبات است در این جدول ارائه نشده است». باید دید دریافتی‌های ارزی شهاب‌الدین عزیزی خادم چه میزان بوده است.

عزیزی خادم در دوران ریاستش بر فدراسیون فوتبال، سفرهای متعددی به کشورهای مختلف انجام داد که یکی از سفرهای پر سر و صدای او به لیتوانی بود. در کنار این سفر وی به آلمان و بلژیک هم سفر کرد که حواشی مختلفی به همراه داشت. او همراه تیم ملی هم به سفرهای مختلفی رفت و موضوع هزینه‌های ارزی وی همچنان باز و در حال پیگیری است.

البته برخی منابع خبری اعلام کردند مبالغ دریافتی شهاب عزیزی خادم بیشتر از این مبلغ است و مطمئناً در روزهای آینده زوایایی دیگری از این اسناد منتشر خواهد شد تا افکارعمومی در جریان دلایل پشت پرده عزل رئیس سابق فدراسیون فوتبال قرار گیرند، نکته مهم این است که به جز عزیزی خادم سایر نفرات حاضر در تیم اجرایی وی نیز از این مبالغ بهره مند بودند که بایستی به تک تک دریافتی آن‌ها نیز ورود کرد و دستگاه‌های نظارتی بررسی‌های دقیق خود را آغاز کنند.

 

منبع: قدس آنلاین
ارسال نظر: