توضیحات مدیرعامل تامین اجتماعی درخصوص حقوق بازنشستگان

کدخبر: 2375365

موسوی، مدیرعامل تامین اجتماعی نکاتی درخصوص تصمیم دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 بیان کرد

نسیم‌آنلاین: مدیرعامل تامین اجتماعی به مناسب هفته‌ی تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران حاضر شد. یکی از سوالات از میرهاشم موسوی مربوط به افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بود. وی در پاسخ به این سوال بر چند نکته تاکید کرد.

نکته اول: تامین اجتماعی به وظیفه خود عمل کرده است

موسوی: آنچه ما انجام دادیم براساس قانون بوده است. ما از ابتدای امر براساس ماده 96 و 111 قانون، مطابق آنچیزی که باید ارائه می کردیم به عزیزانمان در دولت ارائه شده است. اگر این کار را انجام نمی دادیم بازنشستگان عزیز، آن حقوقی که بایستی براساس همان افزایش 57 درصد حداقلی و 10 درصد به اضافه 650 و ده درصد بالا ده میلیون تومان که باید اتفاق می افتاد به آن هم نمی رسیدند.

نکته دوم: زمان پرداخت معوقات بازنشسته‌ها مشخص شد

موسوی: امروز که اولین روز پرداخت براساس حروف الفبا بوده ما همزمان با پرداخت حقوق این ماه، معوقات ماه فروردین را هم شروع کردیم و داریم پرداخت می کنیم.

نکته سوم: پیشنهاد تامین اجتماعی به هیات دولت 

موسوی: پیشنهاد ما برای دولت براساس ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی، همین مصوبه‌ی شورای عالی کار بوده که برای حداقلی بگیران 57.4 درصد و برای سایر سطوح 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان. در سایر سطوح این تصمیم دولت محل اعتراض و سوال بازنشستگاه عزیز شد. این هم حقی بود که بالاخره اینها به عنوان یک حق برای خودشان قائل بودند و درست هم بود و بالاخره این را به گوش مسئولین تصمیم گیرندگان رساندند.

نکته چهارم: مصوبه دولت نهایی نیست

موسوی: اینکه بگویید که پیگیری نشده یا نخواستند بشود و اصلا نمی دهیم و نمی شود اصلا اینطور نیست. در همین حین مجلس وارد شد. مجلس هیات تطبیقش اشکال وارد کرد و الان بین مجلس و دولت این مسئله باید تکلیفش روشن شود. بعد از روشن شدن تکلیف، ما الگویی که بتوانیم پاسخ مثبتی به این عزیزان بدهیم و به نحوی حقوق این عزیزان را ادا کنیم داریم پیگیری می کنیم. 

نکته پنجم: الگوی مدنظر برای جبران این موضوع
موسوی: اکنون این موضوع در دولت در حال بررسی است. ما نمی‌توانیم بگوییم که با چه الگویی می‌خواهیم این را جبران کنیم. منتظر تصمیم نهایی هستیم که آنچه باید بر اساس قانون انجام دهیم را انجام دهیم و این آمادگی در تامین اجتماعی وجود دارد که وفق قانون هر تصمیمی گرفته شد را عمل کرده و اقدامی که باید برای این عزیزان در پرداخت مستمری‌ها اتفاق بیفتد را انجام دهد.

 

ارسال نظر: