ماجرای حبس و اعتراف‌گیری از یک طلبه در مسجد مکی چه بود؟

کدخبر: 2377018

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کشور قانون دارد، بازداشت یک فرد با این عنوان که قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید را برعهده داشته اقدامی غیرقانونی بوده است.

نسیم آنلاین: حجت الاسلام علی مصطفوی نیا روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به شفافیت سازی در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حبس و اعتراف گیری از یک طلبه در مسجد مکی، افزود: در این خبر مطرح شده فردی قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی را داشته و در این خصوص گزارشی تهیه کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مورد این فرد ادعا شده است که گویا روزی ۱۵ میلیون تومان از اطلاعات سپاه گرفته و کارت او شارژ شده است که پس از بررسی‌های مسجدمکی مشخص شد چنین پولی به حسابش واریز نشده است.

وی ادامه داد: اینکه افراد وابسته به مسجد مکی مدعی شده‌اند فرد مذکور قصد مسمومیت طلاب و امام جمعه مسجد مکی زاهدان را داشته و یا اینکه آدم عادی نبوده و دارای اختلال حواس است باید به اثبات برسد و عوامل دخیل در این حبس با دلیل و مستندات پاسخگوی قانون باشند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه کشور قانون دارد و بازداشت این فرد اقدامی غیرقانونی بوده است، گفت: هم‌اینک شخص مذکور که چند روزی در بازداشت بسر برده شاکی است.

وی افزود: روز گذشته دستگاه‌های امنیتی شخص مذکور را به پزشک قانونی و مراجع ذیربط معرفی کرده‌اند تا اگر وی یا شخصی از خانواده‌اش شکایتی دارد آن را ثبت کند که تاکنون گزارشی مبنی بر ارائه شکایت دریافت نکرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عوامل وابسته به مسجد مکی باید با دلیل و مدرک ثابت کنند ماجرای شخص مذکور که مدعی هستند قصد مسمومیت طلاب و مولوی عبدالحمید را داشته، چه بوده، باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر: