تیم فوتبال نوجوانان ایران جهانی شدند

کدخبر: 2377061

تیم فوتبال نوجوانان ایران موفق شد با برتری مقابل یمن به جام‌جهانی ۲۰۲۳ اندونزی صعود کند.

نسیم آنلاین: دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و یمن در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا، از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در ورزشگاه تاماسات برگزار شد که در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. تیم فوتبال نوجوانان ایران موفق شد با برتری ۴ بر ۲ در ضیافت پنالتی یمن را مغلوب کند.

ایران، قهرمان مسابقات زیر ۱۶سال آسیا در سال ۲۰۰۸ قصد داشت به اولین فینال خود پس از نایب قهرمانی در سال ۲۰۱۶ برسد، در حالی که یمن برای اولین بار است که از سال ۲۰۰۲ توانسته به مرحله حذفی صعود کند. مرحله‌ای که برای برندگانش، یک انگیزه مضاعف یعنی تثبیت جایگاه برای حضور در جام جهانی زیر ۱۷سال اندونزی ۲۰۲۳ را داشت.

نوجوانان ایرانی جهانی شدند؛ گام بلند شاگردان عبدی برای قهرمانی در آسیا

یمن پس از پیروزی‌ قاطع مقابل مالزی و لائوس و شکست با گل دیرهنگام مقابل تایلندِ میزبان، به عنوان تیم دوم از گروه A راهی این مرحله شد. در مقابل نوجوانان ایران در مسابقات هنوز شکست نخورده است، ۸ گل به ثمر رسانده و یک گل دریافت کرده و تنها نقطه ضعف آنها توقف بدون گل مقابل قطر بود. نوجوانان ایران ابتدا با نتیجه ۶ بر یک افغانستان را مغلوب کردند و بعد از تساوی بدون گل مقابل قطر موفق شدند یک برتری چشمگیر۲ بر صفر مقابل کره‌جنوبی به عنوان تیم نخست راهی مرحله نیمه نهایی شود.

نوجوانان ایرانی جهانی شدند؛ گام بلند شاگردان عبدی برای قهرمانی در آسیا

شاگردان حسین عبدی در این مسابقه با ترکیب آرشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، اسماعیل قلی‌زاده، امیرمحمد رزاقی‌نیا، یعقوب براجعه، کسری طاهری، ابوالفضل زمانی، ماهان صادقی و ابوالفضل ذلیخایی وارد زمین شدند.

بازی در نیمه اول بیشتر در میانه میدان دنبال شد تا درنهایت ۲ تیم با تساوی بدون گل به رختکن بازگردند. جدی‌ترین موقعیت این دیدار در دقیقه ۷۹ برای ایران از دست رفت، جایی که ارسال بازیکنان ایران در محوطه ۶ قدم به کسری طاهری رسید که ضربه سر این بازیکن دقیقا به جایی رفت که دروازه‌بان یمن حضور دارد.

نوجوانان ایرانی جهانی شدند؛ گام بلند شاگردان عبدی برای قهرمانی در آسیا

بازیکنان یمن خیلی سریع جواب حمله شاگردان عبدی را در دقیقه ۸۳ دادند و ضربه خطرناک مهاجم این تیم با اختلاف کمی از کنار دروازه آرشا شکوری به بیرون رفت. در ادامه دیدار نوجوانان ایران چند موقعیت نصفه‌ونیمه نیز به دست آوردند که نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند تا در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تکلیف تیم صعودکننده در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود.

تیم فوتبال نوجانان ایران با درخشش آرشا شکوری موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ یمن را مغلوب کند و ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۳ اندونزی را کسب کند.

نوجوانان ایران باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده بازی ژاپن و استرالیا برود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: