ویروس اسپانیایی در تیم ملی

کدخبر: 2375552

با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، آینده‌ی تیم ملی فوتبال بار دیگر با ابهامی تاریک مواجه شده است. ابهام بزرگ در خصوص نیمکت تیم ملی درفاصله ی کوتاه تا جام جهانی ضربه ای مهلک به پیکره ی تیم ملی وارد خواهد کرد. تصمیم مشابهی که در جام جهانی قبلی توسط اسپانیا اتحاذ شد و نتیجه ی فاجعه باری برای این تیم داشت.

نسیم‌آنلاین؛ محمد حیدررضایی: 4 سال قبل و دو روز مانده به شروع جام جهانی 2018، فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم خطرناکی گرفت. این تصمیم، اخراج جولین لوپتگی، سرمربی تیم ملی، به دلیل مذاکره و بستن قرارداد با تیم رئال مادرید، بدون اطلاع فدراسیون بود. تصمیمی که یک از ارکان ازهم پاشیدن تیم ملی اسپانیا در آن جام جهانی بود. اسپانیا تنها با خوش شانسی توانست از مرحله‌ی گروهی سعود کند و بعد از آن نیز مغلوب تیم روسیه و از دور رقابت ها حذف شد.

نکته‌ی جالب آنکه در آن دوره، همگروهی ایران و اسپانیا بود. اتفاقی که گرچه خاطرات تلخ و شیرینی به همراه داشت، اما ظاهرا منجر به سرایت ویروس اسپانیایی به تیم ملی فوتبال ایران شده است.

پس از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، این فدراسیون بعد از ماه‌ها رئیس جدید خود را شناخت. مهدی تاج در مصاحبه‌های قبل از انتخابات، تاکید کرده بود که در صورت تصدی ریاست، دراگان اسکوچیچ را برکنار و کارلوس کی روش، مربی سابق تیم ملی را جایگزین وی خواهد کرد.

 

 

این صحبت‌ها جایی نگران کننده‌تر می‌شود که رحیم زارع، نماینده‌ی مجلس در نقل قولی از مهدی تاج عنوان می‌کند قصد وی، تغییر حتمی سرمربی تیم ملی است و سه گزینه نیز برای این تغییر در نظر دارد.

 

 

حال که روز گذشته مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون شناخته شده است، احتمال بالای تغییر سرمربی تیم ملی در فاصله‌ی دو ماهه تا شروع جام جهانی، موجی از نگرانی را ایجاد کرده است که می تواند منجر به رقم خوردن فاجعه در یکی از سیاسی‌ترین گروه‌های این مسابقه‌ی جهانی شود.

در صورت رقم خوردن چنین اتفاقی، شرایطی کاملا شبیه به اسپانیا در دوره‌ی قبل برای تیم ملی ایران به وجود می‌آید. گرچه فاصله تا جام جهانی به جای 2 روز، 2 ماه است، اما شرایط بغرنج تیم ملی و فدراسیون فوتبال در ماه‌های گذشته و البته میزان توانایی بازیکنان تیم ملی در مقایسه با تیم اسپانیا نشان می‌دهد که در صورت ایجاد تغییر، روزهای تاریکی در انتظار تیم ملی است.

ارسال نظر: