با حضور رئیس‌جمهور انجام شد؛

افتتاح پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات پس از 13 سال

کدخبر: 2377122

پس از حدود ۱۳ سال پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات صبح روز ۹ تیرماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

نسیم آنلاین: پس از 13 سال پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات صبح امروز 9 تیرماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

صبح امروز و با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور فاز اول تصفیه‌خانه و آبرسانی به بم و بروات، تصفیه‌خانه سیرجان و 15 پروژه برق رسانی استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات از جمله پروژه‌های افتتاح شده در سفر رئیس جمهور به استان کرمان است؛ این پروژه شامل خط انتقال آب شرب به طول 57 کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 970 لیتر در ثانیه، دو مخزن 10 هزار و 5 هزار مترمکعبی و 40 کیلومتر خط برق است که فاز اول این تصفیه‌خانه به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه از مجموع 1500 لیتر بر ثانیه افتتاح شد.

به گزارش تسنیم پروژه آبرسانی بم و بروات از سد نسا بیش از 10 سال نیمه کاره بوده و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به‌ویژه بم، دسترسی به این آب باکیفیت نداشتند.

افتتاح خطوط جمع‌آوری و انتقال و تصفیه‌خانه سیرجان پروژه دیگر افتتاح شده توسط رئیس جمهور بود؛ این پروژه شامل 373 کیلومتر خطوط جمع‌آوری و تصفیه‌خانه به ظرفیت 26 هزار و 550 مترمکعب در شبانه‌روز است.

پروژه‌های افتتاح شده حوزه برق در استان کرمان نیز شامل پروژه تک مداره به طول 90 کیلومتر با اعتبار 7200 میلیارد ریال با هدف ایجاد ارتباط بین شبکه سراسری و شبکه جنوب شرق، بهبود ولتاژ منطقه و افزایش پایداری شبکه است که عملیات اجرایی این پروژه از سال 1393 آغاز شده است.

این پروژه به دلیل تکمیل رینگ 400 کیلوولت جنوب شرق کشور پروژه ای فرامنطقه ای بوده و استان‌های کرمان-هرمزگان-سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را دربر می‌گیرد که جمعیت بهره‌مند از مزایای اجرای این طرح در سال 1402 حدود 200 هزار نفر از شهروندان شمال استان کرمان خواهند بود.

لازم به ذکر است توسعه، اصلاح، بهینه‌سازی و احداث شبکه‌های توزیع و روشنایی معابر عمومی با هدف آن تأمین برق متقاضیان، افزایش قابلیت اطمینان و پایدارسازی شبکه، افزایش قدرت نفوذ روشنایی و بهره‌مندی جامعه از انرژی ارزشمند برق از جمله اهداف بهره‌برداری از این طرح‌ها است که جمعیت برخوردار از مزایای این اقدام قریب به 100 هزار نفر خواهند بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر: