نماینده مردم تهران در مجلس:

انتخابات تناسبی مجلس رأی‌ نامزدهای مستقل را کمرنگ و آنها را از گردونه رقابت حذف می‌کند

کدخبر: 2377150

روح الله ایزدخواه گفت: انتخابات تناسبی رأی نامزدهای مستقل را کمرنگ کرده و به تدریج آنها را از گردونه رقابت حذف می‌کند.

نسیم آنلاین: روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مصوبه مجلس برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به شیوه تناسبی در تهران اظهار داشت: تناسبی شدن انتخابات در تهران به زیان نامزدهای مستقل بوده و سبب کاهش رأی آوری آنان می شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات تناسبی مردم به تدریج به رأی دادن به لیست‌ها گرایش پیدا می‌کنند، افزود: این روند به زیان داوطلبانی است که می خواهند فارغ از وابستگی های سیاسی و جناحی پیگیر امور مردم باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال اظهار داشت: در شرایط کنونی نیز در کلانشهری همچون تهران مردم به فهرست های ارایه شده از سوی جریان های سیاسی رأی می دهند که باید با آسیب شناسی این رویه، عدالت انتخاباتی را پیگیری کنیم.

ایزدخواه یادآور شد: البته انتخابات تناسبی ممکن است مزایایی هم داشته باشد اما بزرگترین عیبی که برای آن می‌توان ذکر کرد، همین حذف نامزدهای مستقل است.

تناسبی شدن انتخابات حوزه انتخابیه تهران در قالب مصوبه مربوط به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تصویب مجلس رسید اما به دلیل مغایرت آن با سیاست های کلی نظام انتخابات و اصرار مجلس بر مصوبه خود، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: